کد مطلب: 

273173

فاطمی امین: تا پایان سال قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شده‌اند، در ایران خودرو هم هایما خارج شده و تارا هم به زودی خارج می‌شود و تا پایان سال قرعه‌کشی خودرو نیز حذف خواهد شد.
سیدرضا فاطمی امین

به گزارش سیتنا، سیدرضا فاطمی امین با حضور در برنامه صف اول در رابطه با حذف قرعه کشی خودرو اظهار کرد: محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شده اند. در ایران خودرو هم هایما خارج شده و تارا هم به زودی خارج می‌شود. البته تا پایان سال قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد. علاوه بر این برنامه تولیدی شرکت‌ها و واردات در کنار هم می‌تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند.

فاطمی امین در خصوص واگذاری خودروسازها، گفت: طبق دستور رئیس جمهور قرار بود واگذاری خودروسازها تا آخر شهریور تعیین تکلیف شود. واگذاری مهم است اما اگر واگذاری نادرست انجام شود شرکت‌ها بعد از چند سال با انبوهی از بدهی دوباره تحویل دولت داده می‌شوند مثل هپکو. خودروسازی‌ها ۱۰۰ برابر هپکو هستند و اگر چالشی در حوزه واگذاری ایجاد شود ۱۰۰ برابر خواهد بود. قیمت گذاری این شرکت‌های خودروساز انجام شده و در این مسیر ۷۰۰ ابلاغ کارشناسی رسمی صورت گرفته است.

وی افزود: باید توجه شود که چگونه این شرکت‌ها واگذار شود تا ساختار صنعت خودرو اصلاح شود به این منظور به مدل شش لایه رسیدیم. در بحث واگذاری این شرکت‌ها در مرحله نهایی مذاکرات با سازمان خصوصی سازی هستیم.

لازمه تحقق دولت هوشمند ایجاد تغییرات داخل خود وزارت صمت است

وی تأکید کرد: برای رسیدن به دولت هوشمند تا داخل وزارت‌خانه را تغییر ندهیم اتفاق نمی‌افتد. در داخل وزارت خانه سامانه پایش طراحی کردیم که تمامی متغیرهای کلان حوزه صنعت، معدن و تجارت رصد و بر مبنای آن برنامه‌ریزی می‌شود. البته به شاخص‌هایی در مورد فعالیت کسب و کارها می رسیم که به مسئولان وزارت صمت کمک می‌کند هوشمندانه عمل کنند و متمرکز بر اهداف باشند.

وزیر صنعت اضافه کرد: در این سامانه تمام داده‌هایی که در بخش صمت لازم است حاکمیت بداند داشبورد و منظم می‌شود. مثلاً در بورس کالا قیمت پت چقدر است و روزانه رصد می‌شود. از طریق همین سیستم، بازار فولاد در سال گذشته تنظیم شده است. زمانی هوشمند هستیم که سه ماهه آینده را پیش بینی کنیم. از بین ۳۰۰ داشبورد سامانه پایش ۱۷۰ داشبورد کامل شده و تا آخر آبان تکمیل می‌شود. در اقتصاد دانش بنیان باید وزارت خانه دانش بنیان باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-12 14:15

افزودن دیدگاه جدید