کد مطلب: 

273001

۸۰ درصد خانوارهای مازندران از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: بهره برداری ۸۰ درصد خانوارهای استان مازندران از اینترنت پرسرعت جزء تکالیف مهم وزارت ارتباطات به شمار می‌رود و پروژه فیبرنوری برای اولین بار در سطح این استان و در چالوس اجرا می‌شود.
فیبرنوری

به گزارش سیتنا، اسماعیل اعزی در مراسم آغاز پروژه فیبرنوری شهر چالوس با اشاره به اینکه بهره برداری ۸۰ درصد خانوارهای از اینترنت پرسرعت جزو برنامه‌ها است، افزود: این برنامه از تکالیف مهم وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.

وی با اظهار اینکه پروژه فیبرنوری برای اولین بار در سطح استان مازندران و در چالوس اجرا می‌شود، گفت: یکی از پروژه‌های مهم و زیربنای شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود و برای تحقق شبکه ملی اطلاعات باید آزادراه اطلاعاتی ایجاد کنیم.

وی با عنوان اینکه در بخش ارتباطات نیازمند بزرگراه ارتباطی هستیم، اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان، شهر هوشمند و اینترنت هوشمند با آزادراه اطلاعاتی محقق می‌شود.

اعزی یادآور شد: اقدامات خوبی در زمینه شبکه ملی ارتباطات صورت گرفت و با قطع و محدودیت اینترنت، در شبکه‌های داخلی خللی ایجاد نشد و این نشان می‌دهد شبکه ملی اطلاعات خوب عمل کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با عنوان اینکه در حوزه ارتباطات روستایی نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، افزود: در حوزه روستایی نیز ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در فاز اول اجرا شد و ۴۰۰ کیلومتر جدید نیز در دست مطالعه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-08 12:33

افزودن دیدگاه جدید