کد مطلب: 

272825

رستگار: باید به سمت ساخت استارلینک ایرانی حرکت کنیم؛ سازمان فضایی ایران به جای شعار دادن، اقدام کند

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یا باید با کل دنیا آشتی کنیم و یکی از مصرف کننده آنها باشیم که این موضوع بعید است و یا باید یک استارلینک ایرانی بسازیم؛ بدین صورت که منظومه‌ی ماهواره‌ای ایجاد کنیم که ماهواره‌های آن مختص ایران باشد تا ترمینال‌های آن در اختیار خود ما قرار گیرد.
رستگار: باید به سمت ساخت استارلینک ایرانی حرکت کنیم؛ سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات پیگیری کنند

مهندس فرامرز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در پاسخ به برخی ادعاها پیرامون امکان ساخت تجهیزات دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در ایران، گفت: تجهیزات زمینی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید مورد تایید سازمانی قرار گیرد که این بخش فضایی را ایجاد کرده‌ و هر شرکتی توان ساخت آن را ندارد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، ادامه داد: لازمه‌ی ساخت تجهیزات مورد نیاز برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در هر کشوری این است که خود آن کشور از منظومه‎های ماهواره ای برخوردار باشد تا آن تجهیزات بتوانند فعال شوند، لذا در جهان هر کسی بخواهد ترمینال زمینی در این خصوص ایجاد کند، باید حتما با استارلینک توافق‌نامه داشته باشد، در غیر این صورت تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آن کشور فعال نخواهد شد.

رستگار، تاکید کرد: سازمان فضایی ایران باید به جای شعار دادن در بخش فضایی، دست به کار شود تا در کشور یک منظومه مستقل ماهواره‌ای داشته باشیم، زیرا این ماهواره‌ در لایه‌های پایین قرار دارد و کار پیچیده‌ای نیست. البته این موضوع در برنامه‌‌ی از پیش تعیین شده‌‌ی سازمان فضایی بوده است، اما متاسفانه این سازمان وقت خود را برای انجام کارهای دیگر هدر داده است.

عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یا باید با کل دنیا آشتی کنیم و یکی از مصرف کننده آنها باشیم که این موضوع بعید است و یا یک استارلینک ایرانی بسازیم؛ بدین صورت که منظومه‌ی ماهواره‌ای ایجاد کنیم که ماهواره‌های آن مختص ایران باشد تا ترمینال‌های آن در اختیار خود ما قرار گیرد.

وی در پایان اشاره کرد: زمانی که منظومه‌ی ماهواره‌ای برای کشور دیگری باشد نمی‌توان در زمین ترمینال ماهواره‌ای ایجاد کرد؛ چراکه از لحاظ فنی این ارتباط فراهم نمی‌شود و به ما سرویسی ارائه نخواهند داد، بنابراین پیگیری این موضوع از رسالت‌های سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات است و این دو ارگان باید به سمت ساخت ماهواره‌های کوچک حرکت کنند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-02 11:45

افزودن دیدگاه جدید