کد مطلب: 

272735

استفاده از تجهیزات تکرارکننده غیرمجاز تلفن همراه منع قانونی دارد

معاون امور رادیوئی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: استفاده از دستگاه‌های تکرارکننده غیرمجاز تلفن همراه به دنبال ضعف سیگنال و پائین بودن کیفیت پوشش شبکه تلفن همراه، نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث ایجاد اختلال در سایر فرستنده‌ها و قطع سرویس در مناطق دیگر می‌شود و منع قانونی دارد.
حسین صمیمی

به گزارش سیتنا، حسین صمیمی افزود: در سالهای اخیر مشکلاتی مانند ضعف سیگنال و پائین بودن کیفیت پوشش شبکه تلفن همراه در برخی نقاط کور فضاهای ساختمانی مانند طبقات منفی، نواحی پر تراکم جمعیتی یا مناطق دورافتاده باعث استفاده بی‌رویه از دستگاههای تکرارکننده غیرمجاز تلفن همراه شده است.

وی در تشریح پیامدهای منفی این رویه گفت: استفاده از دستگاههای تکرارکننده غیرمجاز تلفن همراه نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث ایجاد اختلال در سایر فرستنده‌ها و قطع سرویس در مناطق دیگر می‌شود. ضمن آنکه ممکن است تشعشعات ناشی از این دستگاهها نیز به دلیل نصب غیر اصولی و یا غیر استاندارد آثار زیانباری برای سلامتی داشته باشد.

صمیمی با اشاره به اینکه مشترکان در صورت حل نشدن پوشش شبکه یا تنظیم سایتهای موجود، بایستی با هماهنگی اپراتور مربوط، برای تهیه و نصب تکرارکننده‌های استاندارد و مجاز اقدام کنند، تاکید کرد: درصورت استفاده از تجهیزات تکرارکننده غیرمجاز و ایجاد اختلال در شبکه اپراتورهای تلفن همراه، بازرسان رگولاتوری براساس قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیر حرفه‌ای، برای جمع‌آوری تجهیزات اقدام می‌کنند و با متخلفین براساس قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-28 09:18

افزودن دیدگاه جدید