کد مطلب: 

272044

«مدرسه مجازی ایران» به زودی افتتاح می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت: «مدرسه مجازی ایران» به زودی افتتاح خواهد شد تا آموزش مجازی و ترکیبی به دانش آموزانی که شرایط حضور در مدرسه را ندارند از این طریق انجام شود و این گروه نیز تحت آموزش قرار بگیرند.
آموزش مجازی

به گزارش سیتنا، حمیدرضا خان‌محمدی در نشستی خبری که با موضوع توزیع نوشت افزار ایرانی اسلامی و بازدید از فرایند توزیع استانی نوشت افزار در انبار بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه معتقدیم توسعه ظرفیت های موجود در عرصه تولید محصولات نوشت افزار ایرانی تنها در آموزش و پرورش و با اهتمام کانون قابل تحقق است گفت: حتما حمایت می‌کنیم که به نقطه مطلوب برسیم.

وی افزود: این مهم باید به گونه‌ای رقم بخورد که همه نوشت افزار و همه محتوا ی مورد استفاده از سوی دانش آموزان ایرانی، ساخت ایران باشد. وقتی دانش آموزان ما از نوشت افزاری استفاده می‌کند که توسط متخصصان و تولیدگران ایرانی ساخته شده آن حس خودباوری در وجودش تقویت می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با اشاره به توزیع و عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی در شهرهای مختلف که امکان آن به تازگی از طریق سایت "دیجی کانون" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شده است اظهار کرد: وقتی این موضوع به فرهنگ تبدیل شود دانش آموزان دیگر به لوازم التحریر خارجی نگاه نمی‌کنند.

نرخ بازماندگی از تحصیل در دوران کرونا با قبل کرونا تفاوت آنچنانی نداشت

خان‌محمدی در پاسخ به پرسشی درباره بازماندگی از تحصیل نیز گفت: نرخ بازماندگی دوران کرونا با قبل کرونا تفاوت آنچنانی نداشت و یک علت آن استفاده از ابزار فناورانه برای ادامه آموزش بود اما آنچه اکنون با آن مواجهیم چالشی است که اگر درست برنامه ریزی نشود ممکن است در مهر و آبان اتفاق بیفتد. باید ببینیم از افرادی که ثبت نام کرده اند چه تعداد در کلاس درس حضور نمی‌یابند.

توزیع یک میلیون بسته لوازم التحریر در قالب " پویش همه حاضر"

وی با اشاره به اینکه بناداریم یک میلیون بسته لوازم التحریر را با مشارکت نهادهای خیریه و گروه‌های جهادی در قالب " پویش همه حاضر" توزیع کنیم گفت: امکان اهدای بسته لوازم التحریر در طرح عرضه مستقیم نوشت افزار از طریق سایت "دیجی کانون" نیز وجود دارد تا دانش آموزی به علت هزینه نوشت افزار از مدرسه باز نماند و بخشی از بار مردم نیازمند سبک شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ادامه داد: ما تامین کتب درسی دانش آموزان بازمانده و نیازمند را نیز انجام خواهیم داد. در آموزش و پرورش با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها ابتدای مهر میزبان همه دانش آموزان خواهیم بود. اگر گروه‌های مردم نهاد و رسانه‌ها دانش آموزان بازمانده را می‌شناسند به دفاتر قرارگاه در ادارات اطلاع دهند تا بتوانیم آنها را به مدرسه برگردانیم.

خان‌محمدی با بیان این‌که دو تفاهم نامه خوب با دو خیریه بستیم تا برای آموزش ۱۰ هزار دانش آموز که به دلایل مختلف در سیستان و بلوچستان دسترسی به آموزش ندارند، برنامه ریزی کنند گفت: مدرسه مجازی ایران نیز به زودی افتتاح خواهد شد که آموزش مجازی و ترکیبی به دانش آموزانی که شرایط حضور در مدرسه را ندارند انجام شود تا این گروه نیز تحت آموزش قرار بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-04 15:02

افزودن دیدگاه جدید