کد مطلب: 

271754

سقوط قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال تصمیم جدید فدرال رزرو آمریکا

به دنبال اعلام رئیس فدرال رزرو بانک مرکزی آمریکا مبنی بر احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه های آتی به منظور مهار شدیدترین تورم در چهل سال گذشته در این کشور، قیمت سهام در بازار بورس نیویورک افت کرد.
 ارزهای دیجیتال

به گزارش سیتنا، جروم پاول روز جمعه در همایش سالانه اقتصادی فدرال رزرو در شهر جکسون هول در ایالت وایومینگ در غرب آمریکا سخنرانی کرد. رؤسای بانک های مرکزی و اقتصاددانان سایر کشورهای بزرگ نیز در این همایش شرکت کردند.

پاول گفت که بدون ثبات قیمت، اقتصاد به کار هیچ کس نخواهد آمد. او گام های برداشته شده برای کاهش تورم را «هزینه های ناگوار» خواند و گفت که این گام ها احتمالا برای خانوارها و کسب و کارها تا حدی مشقت بار باشد.

پاول همچنین بر لزوم سیاست محدودگرانه برای مدتی اشاره کرد.

او گفت که میزان افزایش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو در ۲۰ سپتامبر مشخص خواهد شد.

در واکنش به این اظهارات، قیمت سهام در بازار بورس نیویورک افت کرد. شاخص میانگین صنعتی داو جونز در پایان روز جمعه نسبت به روز پیش از آن بیش از ۱۰۰۰ واحد کاهش یافت که در سه ماه گذشته بی سابقه بود.

تحلیلگران می گویند که سرمایه گذاران امیدوار بودند در صورتی که تورم را بتوان سریعتر مهار کرد، فدرال رزرو در جهت تسهیل پولی گام بردارد.

اظهارات پاول سبب شد که بازار بر عکس خود را برای تشدید اقدام های مقابله با تورم آماده کند و نگرانی ها پیرامون ثبات اقتصادی را افزایش داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-27 11:39

افزودن دیدگاه جدید