کد مطلب: 

271344

نقش قفل هوشمند در امنیت خانه ما چیست؟

خانه، اولین و امن ترین پناهگاه همه ما به شمار می رود، بنابراین از هیچ تلاشی برای بهبود و افزایش سطح امنیت آن دریغ نخواهیم کرد.
امنیت خانه

گزارش آگهی/ خوشبختانه با ظهور فناوری های نوین در صنعت قفل های هوشمند (دیجیتال)، اهمیت استفاده از قفل هوشمند بیش از هر زمان دیگر احساس می شود و در واقع این نوع قفل، به یکی از بال های اصلی پرنده امنیت بر فراز خانه افراد تبدیل شده است.

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند وسیله ای الکترومکانیکی است که برای حفاظت از خانه یا محل کار از آن استفاده می شود و با استفاده از فناوری های بلوتوث و wi-fi به شما این اجازه را می دهد که با استفاده از گوشی های هوشمند بتوانید در ورودی را باز و بسته کنید.

مهم ترین وجه تفاوت انواع قفل دیجیتال که اهمیت استفاده از قفل هوشمند را به مراتب چشمگیرتر کرده، حذف فیزیکی کلید است. در واقع کاربر برای باز یا بستن درب خانه خود، نیازی به کلیدهای قدیمی ندارد. در عوض آیتم های هوشمند نوینی شامل ویژگی های بیومتریک انسانی (اثر انگشت، تشخیص چهره) یا کاربری های دیگری مثل رمز عبور و کارت جایگزین شده است.

انواع قفل هوشمند

خوشبختانه روز به روز بر تنوع و کاربری منحصربه فرد قفل های دیجیتال اضافه می شود و درحال حاضر انواعی از قفل های هوشمند در بازار مصرف وجود دارد که جوابگوی سلیقه ها و دغدغه های سطح گسترده ای ازکاربران است.

قفل دیجیتال رمزی

این نوع قفل براساس شناسایی کد PIN کار میکند. یعنی مدیریت عملکرد قفل و باز و بستن درب خانه با استفاده از کدهای مشخص امکان پذیر خواهد بود. در اهمیت استفاده از قفل هوشمند همین بس که در کنار تأمین امنیت بالا برای ساختمان، در شرایط اضطراری امکان استفاده از کلید مکانیکی را نیز برای شما فراهم کرده است. بدین صورت که درصورت به پایان رسیدن شارژ باتری، نیازی به خاموش کردن سیستم نیست و می  توانید همزمان با روشن نگه داشتن سیستم، از کلید فیزیکی برای باز یا بستن درب استفاده کنید.

بسیاری از انواع قفل های دیجیتال از ویژگی هشدار در زمان تمام شدن شارژ باتری بهره مند هستند و کاربر میتواند زودتر از تمام شدن کامل شارژ، برای تمدید آن اقدام کند.

قفل هوشمند بیومتریکی

امنیت خانه

منظور از ویژگی بیومتریک، اطلاعات شناسایی منحصربفرد افراد است که دو ویژگی اثر انگشت و تشخیص چهره، از جمله پرطرفدارترین آنها به شمار می رود. قفل های هوشمند با ویژگی بیومتریک به این صورت کار میکنند که یک حسگر (اسکنر) حرارتی یا نوری عملیات ذخیره اثر انگشت یا چهره کاربر را انجام می دهد. پس از ثبت اطلاعات اولیه در حافظه برنامه، کاربر باید پیش از ورود به ساختمان، اثر انگشت یا چهره خود را با اطلاعات ذخیره شده تطبیق بدهد. همچنین درصورت بروز هرگونه ایراد فنی در قفل های هوشمند، کلید جایگزین برای موارد ضروری درنظر گرفته شده است تا کاربر بتواند به روش مکانیکی، درب را باز کند.

قفل هوشمند با ویژگی کنترل از راه دور

نوعی دیگر از قفل های هوشمند، قفل هایی هستند که از قابلیت کنترل از راه دور برخوردار می‌باشند. بهره مندی از آیتم کنترل از راه دور با اتصال به Wi-Fi سبب شده است تا افراد بتوانند در صورتی که در خانه نیستند، درب را برای دیگر اعضای خانواده یا میهمانان خود باز نمایند.

قفل دیجیتال با کارت RFID

RFID مخفف شناسایی فرکانس رادیویی است. استفاده از کارت برای باز کردن درب، یکی دیگر از قابلیت های قفل های هوشمند است. بدین صورت که کاربر باید کارت را نزدیک به پنل قفل نگه دارد تا فرکانس سیگنال فعال شود. این نوع قفل دیجیتال عموما برای هتل ها انتخاب می شود ولی به دلیل کاربری آسان و خوشایند، بسیاری از افراد هم آن را برای خانه و ساختمان شخصی خود انتخاب میکنند.

اگر با خواندن این مقاله تصمیم به خرید قفل هوشمند گرفتید اینجا را کلیک کنید ولی توصیه ما به شما این است که ابتدا کل مقاله را مطالعه نموده و سپس اقدام به خرید کنید.

ویژگی های قفل هوشمند

اهمیت استفاده از قفل هوشمند زمانی بیشتر می شود که ویژگی ها یا به عبارتی مزایای کاربرد چنین قفل هایی شناخته و تأیید شود.

تأمین آرامش و امنیت دوچندان

یکی از چشمگیرترین ویژگی های این نوع قفل، فعال شدن آن به محض بسته شدن درب ساختمان است. یا به محض نزدیک شدن کاربر یا فعال سازی آیتم شناسایی، درب باز می شود. بنابراین کمترین نگرانی درمورد حفظ امنیت داخلی و بیرونی خانه و ساختمان وجود خواهد داشت.

کنترل و نظارت بر خروج و ورود افراد

قفل های دیجیتال این قابلیت را دارند که مانع ورود افراد غیرمجاز به داخل منزل شوند. همچنین درصورتیکه پدر و مادری نگران ورود و خروج فرزند خود باشند، با تغییر رمز یا فعال سازی مدیریت انحصاری برای کاربر اصلی، میتوان شرایط را مدیریت کرد.

کاربری آسان و لذت‌بخش

وقتی موضوع سرعت در زندگی مدرن در میان باشد تکرار اهمیت استفاده از قفل هوشمند خالی از لطف نیست! هرچه شتاب برای انجام فعالیت های روزانه به میزان سرسام آوری بیشتر می شود، کاربرد کلیدهای قدیمی هم کمرنگ تر می شود.

امروزه قفل های دیجیتال بهترین و هوشمندانه ترین جایگزین در زندگی ما به شمار می روند. درواقع لزومی ندارد برای باز کردن درب خانه، شروع به جست و جوی کلید کنید، بلکه درکسری از ثانیه و به لطف یک حافظه قوی میتوانید وارد ساختمان شوید.

سرمایه گذاری سودمند

افزودن قفل های هوشمند به امکانات خانه یا ساختمان نه تنها احساس امنیت را برای ساکنین آن خانه یا ساختمان دوچندان میکند. بلکه در زمان فروش، تأثیر قابل توجهی بر افزایش قیمت ملک میگذارد.

جذابیت ظاهری

خوشبختانه فناوری‌های هوشمند برای جلوه‌های بیرونی محصولات خود هم هوشمندانه عمل کرده‌اند. طراحی بدنه و نمای بیرونی انواع قفل دیجیتال به شکلی است که همخوانی منطقی با نمای بیرونی منزل یا ساختمان داشته باشد. همچنین ناگفته نماند، بسیاری از مالکین با درنظر گرفتن اهمیت استفاده از قفل هوشمند برای ملک خود در زمان فروش، بر ارزش نقدی ملک نیز می افزایند.

کاربردهای قفل هوشمند

کاربرد قفل دیجیتال فقط برای ساختمان یا هدف مشخصی خلاصه نمی شود. شش کاربرد اصلی و مهم قفل های هوشمند به شرح زیر است:

  • برای ساختمان های اداری، دولتی، مدارس و بخش های خصوصی
  • مناسب پروژه های بزرگ یا سازه های عظیمی که حفظ امنیت آنها به روش سنتی، عاقلانه نیست.
  • خانه های هوشمند
  • درب های ضدسرقت
  • قفل های قابل حمل شخصی (قفل کردن دوچرخه، چمدان یا هر وسیله سبک شخصی دیگر)
  • خانه یا ساختمان های مدرن و گران قیمت

اگر برای پروژه های بزرگ می خواهید از قفل های هوشمند استفاده کنید و نمی دانید که چه قفلی مناسب است بهتر است مقاله بهترین قفل هوشمند برای پروژه های بزرگ کدام است را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی

زندگی هوشمند روز به روز سلطه و تأثیر خود را بر زندگی گذشته انسان بیشتر کرده است. امروزه کمتر افرادی را میتوان پیدا کرد که به نحوی از فناوری های هوشمند در زندگی خود بی بهره باشند. اهمیت استفاده از قفل هوشمند در زندگی مدرن امروز به اندازه ای بالاست که تقریبا بسیاری از خانه های مدرن یا مجهز به امکانات هوشمند و همچنین کسب و کارهای بزرگ، از این محصول نوین برای افزایش امنیت خود بهره برده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-14 11:26

افزودن دیدگاه جدید