کد مطلب: 

271243

تصویب آئین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان در وزارت صمت

سخنگوی دولت گفت: آئین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف با وزارت اقتصاد، وزارت صمت و وزارت علوم به تصویب رسید.
علی بهادری جهرمی

به گزارش سیتنا، در راستای اجرای قانون تولید جهش دانش‌بنیان، رویکرد فعال وزارت امور اقتصادی و دارایی در تسهیل و تسریع فعالیت‌های دانش بنیان در کشور، بهره‌گیری از اکوسیستم دانش بنیان کشور در بخش گمرک، مالیات و تأمین مالی و ...، آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه اقتصاد به تصویب هیات وزیران رسید.

اعضای دولت همچنین در راستای تحقق فرمان سال مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه های مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به تصویب رساندند.

توسعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، آموزش و ترویج کارآفرینی فرهنگ دانش بنیانی در کشور، تجاری‌سازی فناوری، فناوری و اشتغال آفرینی دانش بنیان، مأموریت گرایی و هدایت ظرفیت های فناورانه در جهت رفع نیازها و حل مسائل کشور، تدوین نظام ملی نوآوری، هدایت، ساماندهی، حمایت و تأمین مالی پژوهش و تحول و نوآوری در نظام آموزش عالی، از جمله مهم ترین اهداف آیین نامه یاد شده است.

هیات وزیران در ادامه تصویب آیین نامه‌های حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دستگاه های اجرایی، آیین نامه حمایت از تولیت دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز تصویب کردند.

ارتقاء تولید دانش بنیان در بنگاه‌های تولیدی و کسب و کارهای صنعتی– معدنی، تحقق هم پایی در فناوری‌های پیشران حوزه صنعت، معدن و تجارت، کمک به رفع مسائل راهبردی کشور از طریق فناوری و نوآوری (بخصوص جلوگیری از خروج ارز و بحران آب و انرژی)، پیش بینی و بازارسازی محصولات صنعتی (به ویژه برای شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان)، مدیریت و راهبری ابزارهای تأمین مالی تحقیق و توسعه و توسعه فناوری ویژه بنگاه‌های صنعتی– معدنی (شامل ارایه تسهیلات، تأمین سرمایه خطرپذیر، پوشش ریسک تحقیق و توسعه و تضمین خرید یا پیش خرید محصولات فناورانه)، استفاده از دانش و فناوری‌های روز جهانی و همچنین اتصال محصولات فناورانه داخلی به بازارهای جهانی و قرار گرفتن در زنجیره‌های بین‌المللی و افزایش حجم بازار تولیدات و توسعه صادرات، از جمله اهداف آیین نامه یاد شده است.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: روز گذشته سالگرد شهادت شهید حججی و سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم بود که این روز را هم گرامی می دارم.

وی با بیان اینکه امروز مصوبات متعددی به تأیید هیئت وزیران رسید، عنوان کرد: سه آئین نامه دیگر از سلسله آئین نامه های هیئت وزیران در راستای تسریع در تحقق فرمان مقام معظم رهبری در نام گذاری سال در حوزه‌های مختلف به تصویب هیئت وزیران رسید.

بهادری جهرمی افزود: آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه های مختلف با وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-10 14:40

افزودن دیدگاه جدید