کد مطلب: 

271221

گسترش همکاری‌های دوجانبه ایران و قزاقستان در حوزه‌ ارتباطات

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان، دو طرف بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.
 عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در دومین و آخرین روز سفر به قزاقستان، با بغدات موسین وزیر توسعه دیجیتال نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رسمی دو طرف ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌های دوجانبه موضوعات مشترک بین دو کشور ایران و قزاقستان در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همکاری در توسعه دولت هوشمند (با توجه به اینکه کشور قزاقستان یکی از کشورهای پیشرفته در دولت الکترونیک است)، همچنین توسعه همکاری‌های صنعت فضایی شامل استفاده از زیرساخت‌های فضایی دو کشور به‌صورت مشترک توسعه همکاری‌های علمی تحقیقاتی در حوزه فضا و همچنین ساخت ماهواره‌های مشترک ازجمله موارد مورد مذاکره بود.

حضور شرکت‌های ایرانی در بازار قزاقستان هم مورد مذاکره قرار گرفت که مورد استقبال وزیر قزاقستان قرار گرفت و مقرر شد در نمایشگاهی که یک ماه دیگر در کشور قزاقستان برگزار می‌شود شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه برای عرضه و معرفی محصولات خود حضور پیدا کنند.

در پایان این دیدار «زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات » به‌طور رسمی از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد که با استقبال طرف قزاقستانی مواجه شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-10 09:20

افزودن دیدگاه جدید