کد مطلب: 

270962

کشف 63 مرکز استخراج رمزارز غیرمجاز

به دنبال همکاری مردم، 63 مرکز استخراج رمزارز غیرمجاز کشف و بیش از 700 دستگاه ماینر قاچاق جمع آوری شد.
رمزارز

به گزارش سیتنا، بررسی گزارش ها نشانگر آن است که در هفته منتهی به پایان تیرماه امسال، 63 مرکز استخراج رمزارز غیرمجاز کشف و 714 دستگاه ماینر قاچاق به دست آمده از این مراکز ضبط و تحویل مقامات قضایی داده شد.

این مراکز با ظرفیت 1499 کیلووات با طریق استفاده از برق غیرمجاز به استخراج رمزارز مشغول بودند.

در هفته جاری سهم گزارش های مردمی از کشفیات 47 درصد بود که نسبت به هفته های پیشین رشد نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، در مجموع تاکنون هفت هزار و 308 مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد 235 هزار و 165 دستگاه ماینر قاچاق جمع آوری شده است.

در هفته جاری سهم گزارش های مردمی از کشفیات 47 درصد بود که نسبت به هفته های پیشین رشد نشان می دهد.

این گزارش حاکی است، هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج یخچال 20 فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشین برق من گزارش کنند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش، به افشا کنندگان پاداش نقدی تعلق می گیرد و اطلاعات افشاکنندگان (سوت زنان) محرمانه باقی می ماند.

بر اساس این گزارش، انجام مانورهای شناسایی و جمع آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی های محلی و موردی به منظور شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، استفاده از روش های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور اهم اقدامات انجام شده برای جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمزارزها است.

رمزارز گونه ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم های رمزگذاری کنترل شده و معمولا به طور نامتمرکز بدون وابسته به یک بانک مرکزی کار می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-01 14:53

افزودن دیدگاه جدید