کد مطلب: 

270503

نماینده مجلس: گردانندگان شرکت مخابرات به تعهدات خود در قبال بازنشستگان عمل کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اجرای تعهدات شرکت مخابرات در قبال بازنشستگان این شرکت ظرف ۱۰ روز آینده شد و تاکید کرد اگر گردانندگان اصلی شرکت مخابرات، تعهدات خود را به صورت کامل انجام ندهند از هیچ حاشیه امنی برخوردار نیستند.
نماینده مجلس: گردانندگان شرکت مخابرات به تعهدات خود در قبال بازنشستگان عمل کنند

به گزارش خبرنگار سیتنا، غلامحسین رضوانی در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس بیان کرد: گردانندگان اصلی شرکت مخابرات تعهدات خود را در قبال بازنشستگان به صورت کامل انجام دهند؛ در غیر این صورت از هیچ حاشیه امنی برخوردار نیستند. اگر بیش از این بی‌توجهی کنند موارد را به استحضار رهبری می‌رسانیم.

وی در ادامه اظهار کرد:‌بنده در جلسه اخیر از رئیس کمیسیون اجتماعی شنیدم که آقایان متعهد شدند که ظرف ۱۰ روز تعهدات خود را نسبت به بازنشستگان مخابرات انجام دهند. بنده هشدار می‌دهم که هر چه سریع‌تر تعهدات خود را اجرایی کنند.

گفتنی است؛ طی هفته‌های اخیر بازنشستگان شرکت مخابرات ایران در استان‌های مختلف در اعتراض به کاهش و حذف دستوری حق جذب و ثابت نگاه داشتن کمک‌هزینه‌های رفاهی، تجمع‌های جداگانه‌ای را برگزار کردند.

در این تجمع‌ها که کارکنان معترض مخابرات ضمن اعتراض به اجرا نشدن آیین‌نامه استخدامی مصوب سال ۸۹ و نپرداختن حقوق قانونی آنان نظیر پاداش بهره‌وری و مطالبات سال ۹۲ تا ۹۷ و بدعهدی نسبت به توافق سه‌جانبه ۱۷ آذر ۹۸ خواستار متوقف شدن دستور غیرقانونی حذف حق جذب و پرداخت مطالبات قانونی معوقه خود شدند.

کارکنان معترض مخابرات همچنین اعتراض شدید خود را نسبت به اختلال به وجود آمده در خدمات درمانی و بیمارستانی و نیز دخل و تصرف غیرقانونی و غیر شرعی در سرمایه‌های خود در صندوق ۶ درصد کارکنان را مطرح کردند.

معترضان با توجه به سرانجام نرسیدن اعتراضات ۱۲ ساله خود نسبت به آنچه رفتارهای غیرقانونی مخابرات و تعدی به حقوق قانونی‌شان نامیدند، از دستگاه‌های نظارتی خواستند تا به داد بازنشستگان شرکت مخابرات برسند.

در همین حال و به گزارش ایران پژواک، بحث همسان‌سازی حقوق‌های بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های این قشر پس از بحث افزایش حقوق بازنشستگان محسوب می‌شود که میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در رابطه با آن توضیحاتی ارائه کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پس از افزایش حقوق‌ها اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسنفدماه سال ۱۳۹۹ و پس از آن سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

موسوی ادامه داد: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که «آیا ادعای تشکل‌های بازنشستگان مبنی بر باقی ماندن ۲۵درصد از همسان‌سازی‌ها را تایید می‌کنید؟» توضیح داد: این ۲۵درصد باقی‌مانده درست است ولی ۲۵درصد مزبور مربوط به زمان برقراری حقوق است و عددی که از این ۲۵درصد روی حقوق مستمری تاثیر می‌گذارد چیزی بین ۴-۵درصد است.

وی تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر اعمال تاثیر همین ۲۵درصد باقی‌مانده در سال جاری هستیم و این موضوع حق بازنشستگان است و ما نیز اعلام کردیم که انشاالله باید برای سایر سطوح باید اعمال شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-07-17 12:42

افزودن دیدگاه جدید