کد مطلب: 

270376

مدیرعامل توانیر: توسعه‌ی کنتورهای هوشمند راهکاری مطمئن برای شناسایی ماینرهای غیرمجاز است

مدیرعامل شرکت توانیر، می‌گوید: مهم‌ترین راهکار برای شناسایی ماینرهای غیرمجاز، توسعه‌ی کنتورهای هوشمند است که مقداری زمانبر است و ما باید به حدی از نصب کنتورهای هوشمند قابل قرائت از راه دور برسیم که الگوهای مرتبط را بر روی آن تعریف کنیم تا در نهایت از استخراج غیرمجاز رمزارزها جلوگیری کنیم.
 آرش کردی

مهندس آرش کردی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا که چرا سازمان توانیر با کنترل میزان مصرف برق مشترکان، امکان تشخیص ماینرهای غیرمجاز رمزارز را ندارد و برای شناسایی آنها از مردم کمک خواسته است؟ گفت: ماینرهای غیرمجاز از رویه‌هایی استفاده می‌کنند که با کنترل های معمولی مصرف خیلی نمی توان به آن دسترسی پیدا کرد و چون غیرمجاز است، افراد و ذینفعان خود را با انواع مختلفی از حیله، قانع می کنند تا ما در شرکت توانیر چنین تصور کنیم که این مصرف در مکان صنعتی، شبه صنعتی و خانگی شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت توانیر، ادامه داد: ماینینگ‌های غیرمجاز پدیده ای بسیار نامبارک در کشور است و علت آن این است که عده‌ای برای منفعت یک فرد خاص، ده ها نفر را در مصرف مایحتاج اولیه برق خود دچار زیان می کنند که این موضوع پذیرفته شده نیست.

کردی، بیان کرد: شرکت توانیر رویه‌هایی را در جهت مجاز شدن ماینرها اتخاذ کرده است تا آنها عمدتا در ساعاتی که برق اضافی داریم به فعالیت خود ادامه دهند.

شرکت توانیر رویه‌هایی را در جهت مجاز شدن ماینرها اتخاذ کرده است تا آنها عمدتا در ساعاتی که برق اضافی داریم به فعالیت خود ادامه دهند.

وی، افزود: قیمت آنها باید، قیمت تمام شده باشد که به لحاظ اقتصادی ضرری نداشته باشد و ماینرها به دنبال سود هنگفت خود، بهای واقعی برقشان را پرداخته کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص عدم تشخیص نحوه‌ی استفاده از برق در مراکز صنعتی و کشاورزی برای مانینگ غیرمجاز توسط شرکت توانیر، توضیح داد: به طور مثال ماینرهای غیرمجاز در کارخانه‌ها به همان میزان که برق صنعتی برای تولید استفاده می کند، رمزارز غیرمجاز استخراج می‌کنند که همین موضوع در مصرف برق کشاورزی نیز صدق می کند، که در نهایت برای شرکت توانیر قابل تشخیص نیست.

وی ادامه داد: اگر در حوزه‌ی خانگی مصرف برق مشترکان از میزان مشخصی بیشتر و یا در طول شبانه روز ثابت باشد در این شرایط تشخیص استفاده‌ی غیرمجاز  توسط توانیر آسان است، اما در حوزه‌ی صنعتی و کشاورزی که 24 ساعته در حال استفاده از برق هستند، کشف را برای ما اندکی دشوار می کند و ما در حال حاضر به سایر روش ها روی آورده ایم که یکی از آنها کمک گرفتن از اطلاعات مردمی است.

کردی در پایان اشاره کرد: سایر روشهای کشف ماینرهای غیرمجاز در دست مطالعه است که مهم‌ترین آن توسعه‌ی کنتورهای هوشمند است که مقداری زمانبر است و ما باید به حدی از نصب کنتورهای هوشمند قابل قرائت از راه دور برسیم که الگوهای مرتبط را بر روی آن تعریف کنیم تا در نهایت از استخراج غیرمجاز جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-07-13 11:52

افزودن دیدگاه جدید