کد مطلب: 

270199

شاهنامه؛ منبع غنی برای تولید فیلم، انیمیشن و بازی رایانه‌ای

وزیر آموزش و پرورش گفت: داستان‌های شاهنامه می‌تواند منبع غنی برای تولید فیلم، انیمیشن و بازی رایانه‌ای در حوزه ادبیات کودک و نوجوان باشد.
یوسف نوری

به گزارش سیتنا، یوسف نوری درآئین پایانی چهارمین جشنواره ملی فردوسی که هم‌زمان با روز قلم و در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: ما فردوسی را تنها به‌عنوان یک شاعر نمی‌شناسیم، بلکه او را حکیم می‌دانیم. اگر انواع سواد را بررسی کنیم سواد چند بعدی است که فرد را به عمل وادار می‌کند،  فردوسی، فردی بود که ۳۰سال را طی کرد و به سواد چندبعدی رسید و ما او را با این نسبت حکیم می‌دانیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: گاهی اوقات آثار یک فرد باعث تغییراتی ماندگار در جامعه می‌شوند و ما فردوسی را مصداق چنین فردی می‌دانیم که آثار وی هویت جامعه ایرانی را تغییر و آن‌ها را با گذشته‌های اساطیری خود پیوند زد.

وی با بیان این‌ که فردوسی در زمان ماندگار شد، خاطرنشان کرد: فردوسی توانست با استفاده از قوه خیال و با بهره‌گیری از زبان داستان و به‌صورت شعر آثار ماندگاری را در زمان به‌جای بگذارد که موجب ماندگاری زبان فارسی شد. فردوسی با استفاده از قوه تخیل خود، داستان‌های اساطیری خلق کرد.

فردوسی توانست با استفاده از قوه خیال و با بهره‌گیری از زبان داستان و به‌صورت شعر آثار ماندگاری را در زمان به‌جای بگذارد که موجب ماندگاری زبان فارسی شد.

نوری افزود: داستان‌های شاهنامه می‌تواند منبع غنی برای تولیدات فیلم، انیمیشن و بازی رایانه‌ای در حوزه ادبیات کودک و نوجوان باشد. خلق اساطیر و ثبت کردن آن‌ها در داستان و سپس ارائه نمودن  در قالب شعر، کار خطیر و ارزشمندی است که فردوسی موفق به انجام آن شد.

وی ادامه داد: تبدیل داستان‌های اساطیری به شعر کار سختی بود که فردوسی با تلاش فراوان موفق به خلق این اثر ماندگار شده است و باعث شد تا پیوندهای جامعه با گذشته و نیاکان خود مجدداً برقرار شود.

وزیرآمورش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم قوه تخیل دانش آموزان را ارتقا دهیم، زیرا این مهم باعث بروز و ظهور بسیاری از اختراعات می‌شود.

عضو کابینه دولت مردمی افزود: این جشنواره باهدف شناساندن زبان فارسی به دنیا برگزار می‌شود، لذا با استفاده از مفاخر بزرگی که در حوزه ادبیات داریم، می‌توانیم زبان فارسی را همراه باظرافت‌هایش به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-07-07 09:53

افزودن دیدگاه جدید