کد مطلب: 

270135

ارائه خدمات بلاعوض صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان امسال می‌توانند تا سقف یک میلیارد تومان خدمات بلاعوض برای توسعه صادرات خود از صندوق دریافت کنند اما این مبلغ به صورت نقدی به آن‌ها اعطا نخواهد شد بلکه مانند یارانه که در جهت پوشش نیازهای متفاوت آنان در حوزه صادرات تزریق می‌شود.
سیاوش ملکی‌فر

به گزارش سیتنا، نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌‎های دانش ‌بنیان استان زنجان صبح امروز در دانشگاه علوم پایه زنجان برگزار شد.

در این نشست دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به تشریح ساختار و پیشینه صندوق پرداخت و پیش روی حاضرین جلسه که نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان بودند، زیست‌بوم نوآوری در کشور را بررسی کرد.

دکتر ملکی‌فر سپس خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را برشمرد و تاکید کرد که خدمات نهادی مثل صندوق نوآوری صرفا به اعطای وام ختم نمی‌شود و چنین تصوری در شرکت‌های دانش‌بنیان تنها سبب می‌شود که آن‌ها از سایر خدمات صندوق محروم بمانند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین خدمات چهارگانه صندوق شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی را برای مدیران و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان برشمرد.

وی با اشاره به خدمات بلاعوض توانمندسازی صندوق نوآوری به شرکت‌‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی گفت که این خدمات در راستای توسعه بازار این شرکت‌ها طراحی شده است و هر شرکت دانش‌‌بنیان یارانه مشخصی تا سقف 270 میلیون تومان دارد که می‌تواند برای حضور در نمایشگاه‌ها آن را از صندوق نوآوری دریافت کند.

کمک به افزایش توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش دیگری از حمایت‌های صندوق نوآوری است که ملکی‌فر از آن سخن گفت. او همچنین بر این نکته تاکید کرد که صندوق توانسته میزان اعتبار قابل توجهی را در این زمینه به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: به‌طور کلی شرکت‌های دانش‌بنیان امسال می‌توانند تا سقف یک میلیارد تومان خدمات بلاعوض برای توسعه صادرات خود از صندوق دریافت کنند اما این مبلغ به صورت نقدی به آن‌ها اعطا نخواهد شد بلکه مانند یارانه که در جهت پوشش نیازهای متفاوت آنان در حوزه صادرات تزریق می‌شود.

وی پس از این به بررسی مزایای انواع خدمات و تسهیلات صندوق نوآوی و شکوفایی پرداخت و در یک گفت‌وگوی دو طرفه با شرکت‌های دانش‌بنیان از این گفت که هر یک از تسهیلات صندوق نوآوری متناسب با کدام نیازهای شرکت‌های دانش‎‌بنیان خواهد بود.

ملکی‌فر همچنین به این نکته اشاره کرد که صندوق نوآوری روی هم رفته 70 نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند و این خدمات نه مختص شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ است و نه مختص شرکت‌های دانش‌بنیان نو پا، بلکه همه شرکت‌ها می‌‎توانند از این خدمات استفاده کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین یادآور شد که این صندوق با سرمایه 2600 میلیارد تومانی به کمک ابزارهای نوین تامین مالی که طراحی کرده، در سال 99، بالغ بر پنج هزار و 388 میلیارد تومان و در سال 1400 ، بالغ بر چهار هزار و 709 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کرده است.

در ادامه این جلسه مهندس محسن نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات ارائه‌شده این صندوق را به طور مفصل و جزء به جزء برای شرکت‌های دانش‌بنیان تشریح کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-05 13:49

افزودن دیدگاه جدید