کد مطلب: 

270134
نحوه انتقال دانش و تجربیات فنی و مدیریتی در شرکت فولاد مبارکه
شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه با انتقال دانش و تجربیات فنی و مدیریتی خود به رفع موانع و محدودیت‌ها به منظور توسعه صنعت فولاد کمک می‌کند و امکان ارائه خدمات گسترده در زمینه های تخصصی این صنعت را دارد.
شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه

به گزارش سیتنا، شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه با بنیادی مهندسی و دانش محور با پشتوانه تجارب و دانش و با بهره گیری از تخصص کارشناسان خود، امکان ارائه خدمات گسترده ای در زمینه های تخصصی صنعت فولاد را دارد و خدمات خود را در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران ارائه می دهد.

در ادامه این گزارش به توضیح پیرامون روش‌های انتقال دانش و تجربیات فنی و مدیریتی این شرکت می پردازیم.

تهیه آموزش و استقرار سیستم‌های عملیاتی تعمیراتی

سیستم‌های عملیاتی شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه به منظور حداکثر استفاده از کلیه عوامل تولید از قبیل تجهیزات، نیروی انسانی، مواد و انرژی به وجود آمده‌اند و مشخص می‌نماید برای انجام هر کار چه روشهای کاری و نیروی انسانی به کار رود و نحوه کنترل کیفیت، کمیت و هزینه چگونه ‌باشد.

این سیستمها به سه بخش بهره‌برداری، تعمیراتی و پشتیبانی تقسیم شده و شامل موارد ذیل است:

  • دستورالعمل‌های عملیاتی تولید
  • دستورالعمل‌های کنترل کیفیت
  • دستورالعمل‌های آزمایشگاه‌ها
  • دستورالعمل‌های متالورژی و کنترل کیفی
  • دستورالعمل‌های واحد انرژی و سیالات (اکسیژن، برق، آب شیرین‌کن، تصفیه آب و پساب)
  • دستورالعمل‌های واحد حمل و نقل
  • دستورالعملهای ایمنی و بهداشت (HSE)
  • نظام آراستگی محیط کار (5S)
  • سیستم نگهداری و تعمیرات بهره ور جامع (TPM)
  • استانداردها و گردشکارهای تعمیراتی (نواحی، اتوماسیون، ابزار دقیق، تعمیرگاه مرکزی، انرژی و سیالات، حمل و نقل)
  • روش‌های کنترل فنی
  • روش‌های کنترل و هزینه‌ یابی استاندارد
  • نظام پاداش تولید
  • تدوین نظام کنترل مدارک
  • تدوین گردشکارهای واحدهای ستادی
  • تهیه و تدوین ساختار سازمانی و شرح وظایف در مراحل مختلف ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری
  • تهیه لیست قطعات یدکی مورد نیاز در زمان راه اندازی، بهره برداری و سرمایه ای و کدینگ قطعات

ارائه مشاوره و کمک‌ های فنی در راه‌ اندازی و بهره‌ برداری

  • استفاده از کارکنان خبره شرکتهای فولادی معتبر صاحب تکنولوژی خارجی
  • استفاده از کارکنان خبره شرکتهای فولادی داخلی
  • استفاده از کارکنان با سابقه خبره شرکتهای مرتبط

آموزش های دوران بهره برداری شامل آموزش های تخصصی و حین کار

  • آموزش حین کار و عملی: که طی آن نفرات شرکت متقاضی در فولادمبارکه حضور یافته و در واحد مربوط به شغل خود در کنار پرسنل فولاد مبارکه آموزشهای لازم در زمینه فعالیتهای خود را فرامی‌گیرند.
  • آموزش‌های عمومی، تخصصی، تئوریک و عملی داخلی: این آموزش‌ها بصورت عمومی، تخصصی، تئوریک و عملی توسط کارشناسان و متخصصان در محل شرکت متقاضی برگزار می‌شود.
  • آموزش‌های تئوریک خارجی: این آموز‌شها توسط اساتید بصورت تئوریک، خارج از شرکت برگزار می‌شود.

خدمات فنی و آزمایشگاهی و کارگاهی

الف- سنگ زنی غلتک ها به شرح موارد ذیل می باشد:

  • براده برداری از سطح غلتک های کاری و پشتیبان
  • عملیات گریت بلاست روی غلتک ها
  • ایجاد زبری بر روی غلتک به روشEDT
  • عملیات کروم کاری غلتک
  • مونتاژ و دمونتاژ چوکهای غلتک
  • تعمیر چوکهای غلتک
  • خدمات ریویژن چوکهای غلتک

ب- خدمات آزمایشگاهی به شرح موارد ذیل می باشد:

  • کالیبراسیون
  • انجام تست فشار، دانه بندی، تعیین درصد کربن، میزان Feo و... بر روی گندله اکسیدی
  • انجام تستهای تعیین مقدار متالیزاسیون، کربن و... بر روی آهن اسفنجی
  • انجام انواع تستهای آزمایشگاهی فولادسازی

ج- خدمات کارگاهی و تعمیرات به شرح موارد ذیل می باشد:

  • انجام تعمیرات تجهیزات
  • ساخت و تعمیر تجهیزات مکانیکی و برقی

د- خدمات بهداشت حرفه ای ایمنی و زیست محیطی:

  • انجام خدمات مشاوره ای در رابطه با استقرار و آموزش سیستمهای استاندارد مدیریتی ایمنی و محیط زیست
  • لازم به ذکر است چنانچه موضوعی خارج آنچه بیان شد ، نیز مورد درخواست متقاضیان گرامی باشد ، با توجه به توانمندیهای موجود از قبیل ارتباطات قوی با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و خارج از کشور ، قابل بررسی و انجام خواهد بود.

تهیه آموزش و استقرار سیستم‌های مدیریتی مشارکتی و تحولی

سیستم‌های مدیریتی به منظور مدیریت سازمان و پشتیبانی فعالیتهای عملیاتی استقرار می‌یابند و شامل موارد زیر است:

  • مشاوره استقرار سازمان استراتژیک، سیاستها، ساختار سازمانی، شرح وظایف و ...
  • سیستم ثبت سفارش (ورود و پیرایش سفارش)
  • سیستم برنامه‌ریزی تولید (برنامه‌ریزی بلندمدت و میان مدت، هفتگی، روزانه و ...)
  • سیستم کنترل تولید (کنترل عملیات تولید و ...)
  • سیستم مالی و حسابداری (حسابداری، کنترل مدیریت،‌ برنامه‌ریزی مالی و ...)
  • سیستم فروش (بازاریابی، مدیریت مشتریان، فروش و ...)
  • سیستم خرید و مدیریت مواد (برنامه‌ریزی خرید، مواد وماشین‌آلات، خرید، انبارداری و ...)
  • سیستم پرسنلی (آموزش، حقوق و دستمزد، مدیریت کارکنان،‌ خدمات عمومی،HSE و... )
  • سیستم کنترلهای فنی و متالورژیکی (کنترل استانداردهای فنی، مدیریت ادعاهای مشتریان و ...)
  • سیستم برنامه ریزی و کنترل تعمیرات و مدیریت تجهیزات (برنامه‌ریزی تعمیرات،‌ مدیریت ماشین‌آلات و ..)
  • سیستم حسابرسی داخلی
  • سیستم‌های مدیریتی و تحول (استانداردها، نظام‌های تحول و مشارکتی و ...)

انتهای پیام

گزارش از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
کاربر
2022-07-05 13:01

افزودن دیدگاه جدید