کد مطلب: 

270090

ضرورت شبکه‌سازی و ترویج علم در جامعه دانش‌آموزی

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: وظیفه ماست که شرایطی فراهم کنیم تا در میان دانش‌آموزان، معلمان و دانشجویان شبکه‌سازی به درستی اتفاق بیفتد و از رهگذر این شناسایی و هم سخنی، نیروهای نخبه و مناسب برای اثرگذاری حداکثری حل مشکلات داشته باشیم.
 الهام یاوری

به گزارش سیتنا، الهام یاوری در نشست خبری پنجمین دوره مسابقه بین المللی دانش آموزی نور، گرامیداشت ابوریحان بیرونی با اشاره به نقش این سازمان در جشنواره این دوره بیان کرد: سمپاد به عنوان نماینده آموزش و پرورش در این جشنواره همکاری دارد و دو هدف اصلی را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: مطابق اساسنامه سمپاد، این سازمان متولی پرورش استعدادهای فراگیر دانش‌آموزان است یعنی موظف هستیم تا دانش‌آموزان با استعداد در داخل یا بیرون مدارس سمپاد را شناسایی و هدایت کنیم. لازم است برای دانش‌آموزان با استعداد بیرون و درون مدارس سمپاد، علاوه بر تئوری‌های مرسوم، پرورش چند ساحتی و تربیت متنوع و متوازن در حوزه‌های مختلف استعدادی را جدی  بگیریم تا بستری برای رشد و توسعه مهارت‌های فردی آنها و به دنبال آن توسعه و پیشرفت کشورمان را فراهم کنیم.

یاوری تصریح کرد: در راستای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده در برنامه سمپاد، چهارکار مهم پیش‌رو داریم که مسابقه نور در تحقق آن کمک کننده است. شناسایی دانش‌آموزان با استعداد برتر، هدایت دانش‌آموزان،  الگوسازی و شبکه‌سازی موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم.

وی ترویج علم در کشور و جهان اسلام را جزو ماموریت‌های جدی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دانست و بیان کرد: علم‌ورزی فقط فعالیت حرفه‌ای نیست، بلکه سبک متمایزی از زندگی است که حق طلبی و پشتکار را به دنبال خود دارد و موجب برقراری ارتباطات و انجام فعالیت‌های گروهی می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: توجه ویژه به مسائل پیرامونی و مساله محوری هم باید ذیل علم ‌ورزی به دانش‌آموزان آموخته شود و برای همه مخاطبان ما در جهان اسلام به ویژه نوجوانان و جوانان که دوره هویت سازی را می‌گذرانند و شخصیت فرهنگی و علمی آنها شکل می‌گیرد، این موضوع مهم است که فضا را برایشان فراهم کنیم.

یاوری درباره ایجاد فضای مناسب برای شبکه‌‌سازی اظهارکرد: معتقدیم افراد بسیار توانمند و با استعداد در حوزه علمی داریم از طرفی نیاز برای حل مساله در گستره تمدن نوین اسلامی وجود دارد و محدودیت‌های ارتباطی مانع از همکاری می‌شود؛ بنابراین برای اثرگذاری و حل مساله در تمدن نوین اسلامی باید برای شبکه‌‌سازی اقدام کنیم.

معتقدیم افراد بسیار توانمند و با استعداد در حوزه علمی داریم از طرفی نیاز برای حل مساله در گستره تمدن نوین اسلامی وجود دارد و محدودیت‌های ارتباطی مانع از همکاری می‌شود؛ بنابراین برای اثرگذاری و حل مساله در تمدن نوین اسلامی باید برای شبکه‌‌سازی اقدام کنیم.

وی در ادامه گفت: وظیفه ماست که شرایطی فراهم کنیم تا در میان دانش‌آموزان، معلمان و دانشجویان شبکه‌سازی به درستی اتفاق بیفتد و از رهگذر این شناسایی و هم سخنی،  نیروهای نخبه و مناسب برای اثرگذاری حداکثری حل مشکلات کشور و جهان اسلام داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در تشریح عملکرد سمپاد در مسابقه نور بیان کرد:  با توجه به اینکه امسال سال علوم پایه نامگذاری شده است، از دانش‌آموزان می‌خواهیم مفهوم ریاضی را انتخاب کنند و یک مدل فیزیکی و واقعی از آن بسازند تا صحت این قضیه را نشان دهد تا عمق کاربرد پذیری آن مساله ریاضی نمایش داده شود.

یاوری اضافه کرد: به سه اثر برگزیده این مسابقه هدایایی داده می‌شود و در انتخاب افراد برتر، عضویت در گروه یا مدرسه خاصی مزیت نیست بلکه از هر مدرسه‌ای امکان شرکت و برگزیده شدن وجود دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-07-04 09:00

افزودن دیدگاه جدید