کد مطلب: 

270033

رونمایی از سامانه هدایت شغلی دانش‌آموختگان

همزمان با روز صنعت و معدن، گردهمایی دانش‌آموختگان سازمان مدیریت صنعتی با حضور معاون خدمات و تجارت وزارت صمت برگزار و از سامانه هدایت شغلی دانش‌آموختگان رونمایی شد.
سامانه هدایت شغلی دانش‌آموختگان

به گزارش سیتنا، گردهمایی دانش‌آموختگان سازمان مدیریت صنعتی که در دهه تولید و تجارت و هم‌زمان با روز صنعت باهدف تجدیددیدار هم دوره‌ای‌ها و گسترش تعاملات دانش‌آموختگان با سازمان و وزارت صمت صبح جمعه برگزار شد.

دراین‌ مراسم شاه میرزایی معاون خدمات و تجارت وزارت صنعت و کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و شجاعی معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی به ایراد سخنرانی پرداختند. همچنین در ادامه از سامانه هدایت شغلی دانش‌آموختگان رونمایی و توضیحاتی در خصوص این سامانه ارائه شد.

علاوه بر این کیک ۶۰ سالگی سازمان مدیریت صنعتی برش داده شد و دیدگاه فارغ‌التحصیلان منتخب بیان شد.

هفت هزار شرکت دانش‌بنیان تحت پوشش سازمان مدیریت صنعتی قرار دارند

کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: سازمان مدیریت صنعتی به یکی از بهترین دوره‌های مدیریت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به‌عنوان نخستین شتاب‌دهنده مدیریت واردشده است و حدود هفت هزار شرکت دانش‌بنیان را تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: موضوعی به‌عنوان فارغ شدن از تحصیل نداریم و در عصر تحول دیجیتال و دانایی بحث مرز و زمان و مکان برای آموزش وجود ندارد، پس مرزهای آموزش توسعه پیداکرده و مقطعی را برای پایان نخواهیم داشت، پلتفرم‌های جدید 2 هزار و 700 دوره دانشگاهی ارائه می‌دهد، بنابراین در هر سن و زمانی می‌توانیم به دانش ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اعلام این‌که خانه مدیران باهدف توسعه یادگیری مجاورتی در سازمان را آماده کرده‌ایم، تصریح کرد: ۲۰ درصد یادگیری‌ها مجاورتی و مصداق حضور در کلاس است و شیوه ما نیز این‌گونه است که شرکت‌های مختلف دورهم جمع می‌شوند، همچنین شعاری مبنی بر تقسیم دانش را مدنظر قرار داده‌ایم و با پیگیری‌های زیاد اکنون در این سازمان شش هزار نفر عضویت دارند.

کیانی بختیاری در خصوص دستاوردهای اخیر این سازمان توضیح داد: در سال‌های اخیر بحث رتبه‌بندی و اعتبار سنجی را مدیریت کردیم و سازمان مدیریت صنعتی از گذشته با سازمان‌های مختلفی به‌صورت تاریخی فعالیت‌های مشاوره‌ای انجام می‌داده است، همچنین کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی و کنفرانس بین‌المللی توسعه منابع انسانی را برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات جدید این سازمان بیان کرد: دوره مدیریت هوافضا با دانشگاه خواجه نصیر، دوره مدیریت فوتبال با همکاری فدراسیون فوتبال، دوره‌های علوم داده در کسب‌وکار و دوره DBA بانکی، دوره تخصصی ویژه بازرگانان را برگزار کردیم و هیچ‌کدام از این دوره‌ها پیش‌ازاین در کشور وجود نداشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: در حوزه مشاوره نیز حدود پنج هزار پروژه مشاوره‌ای و پژوهشی برگزار شد و ایجاد شبکه مشاوران سازمان (شمسا) را در دستور کار قراردادیم، همچنین برای نخستین بار المپیاد مدیریت و اقتصاد را برگزار کردیم و ۸۰ دانش‌آموز المپیاد تحت پوشش هستند و امسال نیز در تابستان برای دانش آموزان اردو خواهیم داشت. سامانه هدایت شغلی و توسعه اشتغال را نیز راه‌اندازی کردیم که دانش‌آموختگان در این سامانه ثبت‌نام کرده و ارزیابی می‌شوند و پس از توانمندی، کاریابی صورت می‌گیرد.

حضور نام سازمان مدیریت صنعتی در تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی

سید علیرضا شجاعی، معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی گفت: سال 1399 سال سختی برای مدیریت صنعتی بود و یکی از علل مهم آن شیوع ویروس کرونا بود که تعامل رو در روی دانشجویان را دچار مشکل کرد، البته در زیرساخت‌ها هم مشکلاتی داشتیم و به علت همین مسائل، آن سال را سال «پایایی» نام گذاشتیم، به‌بیان‌دیگر سال 1399 از ۳۶۵ روز، ۱۸۶ روز امکان برگزاری کلاس آن‌هم با شرایطی بسیار سخت را داشتیم.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ شرایط نیز به‌طور تقریبی این شرایط ادامه داشت، اما عزم خود را به سمت پویایی گذاشتیم و با همکاری همه‌جانبه اتفاقات خوبی در حوزه آموزش رخ داد، به‌گونه‌ای که رکورد تاریخ سازمان صنعتی شکسته شد و تنوع شرکت‌هایی که با سازمان آشنا شدند بالابود و درنهایت امسال را سال «پیشتازی» نام گذاشتیم.

شجاعی با اشاره به پیگیری چند سیاست مهم در سازمان توضیح داد: مرجعیت آموزش‌های مدیریتی در ایران، توسعه همکاری با دانشگاه‌ها، توجه به صنعت و مرجع صدور خدمات آموزشی (اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردیم که در برخی تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی نام مدیریت صنعتی قیدشده است)، این چهار سیاست است.

وی در رابطه با رویکردهای سازمان گفت: لذت بردن ذینفعان از آموزش سازمان مدیریت صنعتی، تعامل گسترده با ذینفعان، تنوع‌بخشی و نوآوری در محصولات، دوره‌های کلاسیک، کاربردهای نوین، ورود به مباحث نوین و آینده، مهم‌ترین رویکردها را تشکیل می‌دهد.

معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی تأکید کرد: درگذشته دوره‌های عمومی و دوره‌های اختصاصی برای شرکت‌ها برگزار می‌کردیم، اما امسال نوآوری دیگری را که برگزاری و پیگیری دوره‌های خصوصی برای استادان است را رقم زدیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-07-02 10:47

افزودن دیدگاه جدید