کد مطلب: 

269913

سلطانی: عدم ابلاغ تعرفه‌ها، شرکت مخابرات را با زیان ۳۳۰۰ میلیارد تومانی مواجه کرد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: از زمان تصویب مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات تاکنون، به علت عدم ابلاغ تعرفه ها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان ۳۳۰۰ میلیاردتومانی شده است که امور جاری و برنامه های توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است که آثار منفی آن در آینده بیشتر نمایان می شود.
مجید سلطانی

به گزارش سیتنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس مجید سلطانی، گفت: ادله ما در بحث زیان‌دهی مورد پذیرش شورای رقابت قرار گرفت و این شورا فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن را برای مخابرات مصوب و خرداد ۱۴۰۰ به سازمان تنظیم و این شرکت ابلاغ کرد، بنابراین موضوع کارشناسی شده و مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته است. اما اکنون منتظر تایید فرمول تعرفه‌ای جدید در ستاد تنظیم بازار هستیم.

وی پیرامون مشکلات شرکت مخابرات ایران در توسعه زیرساخت‌ها و مباحث پیرامون اصلاح تعرفه‌ها، گفت: هر بنگاه اقتصادی همچون سیستمی است که ورودی و خروجی دارد و همواره سیاست گذاران آن بنگاه اقتصادی باید مراقب باشند که تناسبی بین این ورودی و خروجی وجود داشته باشد و اگر این تناسب به هر دلیلی و با هر انگیزه‌ای به هم بخورد، بنگاه اقتصادی دچار مشکل می شود.

سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکه‌های آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه می‌دهد، اما طی ۱۲ سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفه‌های مخابراتی ثابت مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست می‌دهد، زمان رفع خرابی‌ها بالا می‌رود و کیفیت شبکه افت می‌کند. و ممکن است متوقف شود.

سلطانی در ادامه گفت: شرکت مخابرات در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌ها جلوی این شرایط بحرانی را گرفته، اما طبیعتا در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و حتی در پرداخت حقوق کارکنان و مطالبات بازنشستگان نیز به مشکل خورده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در مدل تعرفه‌ای جدید، مشوق‌هایی برای مشترکان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت هم استفاده‌ای از خطوط ثابت دارند و هم بهره برداری از خط ثابت، امتیازی برای آن‌ها تلقی می‌شود؛ عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-06-27 14:47

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
آیا انوقت ها که تعرفه خوب بود وضع مخابرات بهتر شد و یا اینکه سود قابل توجه موجب شدتا مافیا ها برای تصاحب سهام بلوکی نقشه ها بکشند و این ثروت را غارت کنند و کردند. پس بفرض افزایش درامد از طریق تحمیل به ملت شریف نه تنها دردی دوانحواهد شد بلکه نتیجه معکوس خواهد داد....
ارسال شده توسط Anonymous در 11 تير 01 - 09:28

افزودن دیدگاه جدید