کد مطلب: 

269870

نماینده‌ی مجلس: استیضاح وزیر صمت طبق روال خود در حال بررسی است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تکذیب برگزاری جلسه‌ی فاطمی امین، وزیر صمت با برخی نمایندگان مجلس به‌منظور پس گرفتن امضاهای نمایندگان موافق استیضاح، می‌گوید: جریان استیضاح وزیر صمت طبق روال خود در حال بررسی است و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
نماینده‌ی مجلس: استیضاح وزیر صمت طبق روال خود در حال بررسی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، این روزها همزمان توصیه‌های مختلف به رئیس دولت سیزدهم مبنی بر لزوم ترمیم کابینه، بحث‌ها و شایعاتی نیز در خصوص برکناری، استیضاح و استعفای برخی از وزرا به گوش می رسد. در همین حال، طی روزهای اخیر موضوع استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

البته موضوع استیضاح فاطمی امین به زمستان سال گذشته بازمی‌گردد؛ زمانی که برخی از نمایندگان با محوریت لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس امضاهای استیضاح فاطمی امین را جمع آوری کرده و حتی اعلام کردند که میزان امضاها از حد نصاب خودش نیز فراتر رفته اما هیئت رئیسه مجلس از وصول استیضاح خودداری کرده است در همین حال، طی روزهای اخیر و پس از اینکه مجلس از صحبت های فاطمی امین قانع نشد و به وی کارت زرد نشان داد، برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس خبر دادند که استیضاح فاطمی امین در هیات رئیسه اعلام وصول شده است.

در این میان برخی از نمایندگان هم راستا با دولت اعلام کردند که میزان امضاهای جمع آوری شده به حد نصاب نرسیده و برخی دیگر نیز گفتند که تعدادی از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفته اند.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت هجمه شدیدی علیه نمایندگان ایجاد شده است تا امضای خود را پس بگیرند.

وی گفت: در رسانه‌های مختلف به انحای مختلف نمایندگان را متهم می‌کنند و یکی از خبرگزاری ها و برخی فعالان فضای مجازی تهمت‌های بی سند و مدرکی را علیه نمایندگان مطرح کردند. درهمین راستا از هیئت رئیسه درخواست می‌کنم از شأن مجلس دفاع کنند چراکه استیضاح حق نمایندگان است.

این نماینده مجلس افزود: باید با خبرگزاری متخلف مطابق قانون برخورد شود چراکه در تمام ادوار و در همین مجلس نیز استیضاح انجام شده است؛ حالا این که استیضاح وزیر صمت چه قباحتی دارد که این همه هجمه علیه مجلس راه افتاده است را نمی‌دانم.

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون تشکیل جلسه‌ای خارج از مجلس به دعوت یک وزیر در حال استیضاح و به دنبال آن پس گرفته شدن امضاهای برخی از نمایندگان مجلس، گفت: جلسه ای با این موضوع تشکیل نشده است و اساسا این خبر صحت ندارد و جریان استیضاح وزیر صمت طبق روال خود در حال بررسی است و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم پیرامون استیضاح وزیر صمت گفت: تا به الآن ۵ تقاضا برای استیضاح وزرا آمده است که مورد اول آن وزیر صمت است که البته دو دسته امضا آمده بود که برای بررسی به کمیسیون ارجاع داده شد و هنوز از عدد نیفتاده و نیاز است کمیسیون این هفته بررسی‌ها را انجام دهد و زمانی که در صحن اعلام وصول شد حتی اگر عدد آن کم شود از دستور خارج نخواهد شد.

انتهای پیام

گزارش از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-06-26 12:18

افزودن دیدگاه جدید