کد مطلب: 

269631

زمینه‌سازی اشتغال دانش‌بنیان از طریق ساخت هنرستان‌های جوار صنعت

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت گام درستی در زمینه‌سازی اشتغال دانش‌بنیان و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان است و دولت مصمم به تسهیل‌گری آن است.
یوسف نوری

به گزارش سیتنا، یوسف نوری در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران درسی دانش آموزان در دوران کرونا و در تابستان امسال به ویژه در مناطق دور دست خبر داد و گفت: یکی از جنبه‌های مردمی بودن دولت همین موضوع است و باید دلیل تعطیلی کارخانه‌ها، آلودگی و مشکلات دیگر را بررسی کنیم تا با مشارکت سایر دستگاه های اداری، نظامی، فرهنگی و علما برای حل آنها برنامه ریزی کنیم.

نوری با تاکید بر لزوم خودداری از اختلاف در جامعه علوی، گفت: در جامعه علوی و اسلامی هیچ‌کس با دیگری اختلاف ندارد مگر اینکه بر اساس "رحما بینهم" عمل نکنیم.

**همسان سازی حقوق کارکنان دولت در دستور کار

وزیر آموزش و پرورش همسان سازی حقوق کارکنان دولت را دستور کار دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع باید با الگویی اجرا شود که به سرنوشت قانون مدیریت خدمات کشوری دچار نشود.

وی با بیان فعالیت ها و تلاش هایی که دولت سیزدهم در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت داشته است، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان در دولت تصویب شده و مراحل کاری آن در حال انجام است و طرح تغذیه رایگان دانش آموزان  نیز از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای دو هزار و ۱۰۰ سالن و زمین چمن ورزشی در مدارس سراسر کشور افزود: دولت در سفرهای استانی ده برابر بودجه شهرستان ها را به آن اختصاص می دهد.

** اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه سالانه برای مدرسه سازی

نوری اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه سالانه آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه را از  دستاورد سفرهای استانی دانست و اظهار کرد: این اعتبار سه برابر اعتبار سال گذشته بود و خیران نیز بخش اعظم حمایت از آموزش و پرورش را بر عهده دارند.

**ساخت هنرستان های جوار صنعت در راستای کاهش بیکاری فارغ التحصیلان مدارس

وی ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت را گام درستی در زمینه کاهش بیکاری فارغ التحصیلان بیان کرد و گفت: دولت مصمم به تسهیل گری است و تا پیش از این در رتبه ۱۲۷ تسهیل در جواز کسب و کار در دنیا قرار داشتیم و باید برای بهبود این شرایط در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی تلاش کنیم.

وی با قدردانی از تلاش معلمان در دوران کرونا، یادآور شد: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و باید با مشارکت همه مردم و دستگاه ها به فعالیت های خود از جمله اجرای سند تحول بپردازد؛ همچنین باید ارتباط بیرونی این وزارتخانه مناسب باشد تا به اهداف نظام تعلیم و تربیت دست یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2022-06-18 15:13

افزودن دیدگاه جدید