کد مطلب: 

269154

فیروزآبادی: مشکل اصلی کشور تولید محتوا و توسعه خدمات است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: فعالیت‌های انجام شده در راستای تولید محتوا و توسعه خدمات مثبت بوده و در این خصوص می‌توان به توانمندی‌های شبکه شاد و شبکه دانش آموزی و لزوم ساماندهی هزاران گروه آموزشی برای تولید محتوا در آن اشاره کرد.
دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی

به گزارش سیتنا، سومین جلسه کمیته راهبردی سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به میزبانی وزارت آموزش و پرورش و با حضور دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاه‌ها و بخش خصوصی برگزار شد.

دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی با اشاره به تحقق هدف این سند درخصوص «فراهم‌سازی فضای مجازی ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان در چارچوب فرهنگ اسلامی- ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی آن» گفت: تقسیم کار در سند صورت گرفته و کارکرد کارگروه راهبری سند تبادل اطلاعات بین دستگاه های مجری سند آسیب شناسی از روند اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کشور تولید محتوا و توسعه خدمات است، افزود: فعالیت های انجام شده در این راستا مثبت بوده و در این خصوص می توان به توانمندی های شبکه شاد و شبکه دانش آموزی و لزوم ساماندهی هزاران گروه آموزشی برای تولید محتوا در آن اشاره کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در دولت اهتمام خوبی برای پیشبرد اهداف این سند ایجاد شده گفت: وزیر ارتباطات پیگیری نسبت به موضوع دارد و این وزارتخانه حمایت‌های خوبی داشته تا بخش خصوصی، اپراتورها، سکوها و شرکت‌ها در این حوزه فعال شوند.

بنابراین گزارش، در این جلسه در خصوص پرورش مربیانی که بتوانند با دانش آموزان در تعامل باشند و بکارگیری دانش آموزان خبره‌ای که بتوانند در پیشبرد و طرح این موضوع کمک کنند، توافقاتی صورت گرفت.

همچنین ضمن ارایه نظرات بخش خصوصی فعال در حوزه کودک و نمایندگان اپراتورها گزارشی از فعالیت زیست بوم «بومینو» توسط یکی از اپراتورها و نیز اقدامات سایر اپراتورها برای ایجاد محیط‌های مدیریت دسترسی ویژه خانواده‌ها ارائه شد که خانواده‌ها می‌توانند متناسب با سن فرزندشان از این محیط‌ها استفاده کنند.

گفتنی است؛ این نشست در ادامه پیگیری ها برای اجرایی سازی سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در راستای تبیین الزامات و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و با هدف بهره برداری از فضای مجازی و صیانت از خردسالان کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-29 14:29

افزودن دیدگاه جدید