کد مطلب: 

268862

نحوه اعطای وام اشتغال‌زایی به کسب‌وکارهای فاوای استان قم

مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات گفت: چگونگی توزیع اعتبارات تسهیلات وام اشتعال‌زایی بر مبنای ظرفیت هر استان و شاخص توسعه کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) و نیز نرخ جمعیت بیکار صورت می‌گیرد و با این احتساب، سهم استان قم در میان 31 استان کشور 37 میلیارد تومان برآورد شده است.
فرهاد سنجری

به گزارش سیتنا، طی نشستی به‌ صورت آنلاین و با میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، برنامه توسعه اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف توسعه اقتصاد دیجیتال برای فعالان و کسب‌وکارهای این حوزه تشریح شد.

فرهاد سنجری، مدیرکل دفتر همکاری‌های فرا سازمانی ارتباط با صنعت و دانشگاه در خصوص چگونگی توزیع اعتبارات استانی و سهم استان قم از این تسهیلات بیان داشت: چگونگی توزیع اعتبارات تسهیلات وام اشتعال‌زایی بر مبنای ظرفیت هر استان و شاخص توسعه کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات(IDI) و نیز نرخ جمعیت بیکار صورت می‌گیرد. با این احتساب، سهم استان قم در میان 31 استان کشور 37 میلیارد تومان برآورد شده است. در این میان تهران، اصفهان و خراسان رضوی به دلیل تمرکز مشاغل ICT، رتبه‌های اول تا سوم را در تخصیص اعتبار به خود اختصاص داده‌اند.

سنجری فرد در تشریح وضعیت استان قم در استفاده از تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات که با عنوان وام بند الف تبصره 18 نیز شناخته می‌شود، گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون 23 شرکت از استان قم جهت دریافت وام اقدام کرده‌اند که کف و سقف تسهیلات مورد تقاضای آن‌ها از یک‌صد میلیون تومان تا 10میلیارد تومان را شامل می‌شود. به‌این‌ترتیب درمجموع استان قم، درخواست استفاده از هشت میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات را ارائه داده است که در حال سپری کردن مراحل ارزیابی و معرفی به بانک است.

مدیرکل دفتر فراسازمانی، سهم استان قم از شش محور برنامه توسعه اشتغال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را چنین تصریح کرد: در برنامه اول با محور اشتغال، تعداد اشتغال موردنظر 61 نفر با 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است. در برنامه دوم با محور حمایت از  عرضه‌کنندگان پلتفرم، 31 نفر و 1.6 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است. در برنامه سوم با محور حمایت از آموزش و برگزاری رویداد، 2.6 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و 6.2 میلیارد تومان تسهیلات برآورد شده است. در همین راستا استان قم در برنامه چهارم با محور توسعه بستر آنلاین که باهدف کوچ یک هزار و 60 صنف از بسترهای سنتی به آنلاین صورت می‌گیرد، آمادگی تجربه دریافت 11.6میلیارد تومان  اعتبار را دارد.  البته طرح‌های اعطا تسهیلات به پلتفرم‌های برتر، سرمایه در گردش و حمایت از طرح‌های ویژه ملی نیز طراحی‌شده است که شرکت‌های قمی در صورت احراز شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در نشستی که امروز برگزار شد، رییس پارک علمی و فناوری استان قم، رییس مرکز رشد استان و رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم و جمعی از فعالان بخش خصوصی و تعاونی قم نیز حضور داشتند و به سوالات و ابهامات فعالان حوزه توسط فرهاد سنجری فرد پاسخ داده شد.

متقاضیان جهت دریافت تسهیلات حوزه اشتغال فاوا می‌توانند به سامانه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی https://tavanafarin.ito.gov.ir/ مراجعه کنند. نرخ سود کلیه تسهیلات یادشده، 10درصد است و دارای سه ماه مشارکت درراه اندازی، نه ماه تنفس و 36 ماه بازپرداخت پس از تنفس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-18 13:31

افزودن دیدگاه جدید