کد مطلب: 

268828

زارع پور: به 50 درصد وعده‌مان برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و با کیفیت عمل کرده‌ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در وزارت ارتباطات به 50 درصد قول خود برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت عمل کرده ایم و زیرساخت ها را فراهم کرده ایم، پس مردم به شایعه ها توجهی نکنند.
زارع پور: به 50 درصد وعده‌مان برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و با کیفیت عمل کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار سیتنا، عیسی زارع پور در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، گفت: گفت: امروزه زندگی مردم به زندگی دیجیتالی تبدیل شده است و اکنون بزرگراه های تبدیل به فیبر نوری شده است. دولت سیاست ها و حمایت های فیزیکی خود را باید به جایی که مردم زندگی می کنند منتقل کند.

وی افزود: زیرساخت توسعه در همه بخش ها همین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. کاربردی سازی و حداقل سازی ارتباطات و فناوری اطلاعات به رویه ای در دنیا تبدیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در دولت سیزدهم به دنبال این هستیم که هم از ارتباطات و هم از فناوری اطلاعات در زندگی مردم استفاده کنیم. مزایای ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌های تسهیل زندگی مردم و راه اندازی حکمرانی مبتنی بر داده در کشور قابل نمود است. تصمیمات مدیران کشور از این پس باید به جای حدس و گمان بر اساس اطلاعات باشد.

زارع پور تاکید کرد: امروز خوشحالیم که خانواده ارتباطات هم در بخش ارتباطات و هم در بخش فناوری اطلاعات برای اجرای طرح ها در کنار دولت است. امروز با اتصال ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات، بیش از 86 درصد از روستاها دیگر به اینترنت پر سرعت متصل هستند.

وی گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرفیت های زیادی در کشور داریم که باعث باز شدن گره های موجود در کشور می‌شود. همه بانک های اطلاعاتی در کشور را باید به مدد بگیریم تا خطاهای دهک بندی خانوار را به حداقل برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه اقتصاد در کشور از دیگر مزایای ارتباطات و فناوری اطلاعات در تسهیل زندگی مردم است، که این حوزه می تواند اقتصاد کشور را متحول کند و ظرفیت های بسیار زیادی دارد و به این خاطر دولت برای اولین بار برای پیشبرد اقتصاد دیجیتال، هیات دولت تشکیل داده است.

وی گفت: محور کار وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است، این شبکه چیزی نیست جز یک شبکه پرسرعت، باکفیت، امن و مستقل در سراسر کشور که خدمات متنوع  بر روی آن برای مردم عرضه می شود. شبکه ملی اطلاعات یک پروژه فناورانه است که بسیاری از کشورهای پیشرفته به دنبال عملیاتی کردن آن هستند و کشور ما جزو کشورهای پبشتاز در این زمینه است.

به گزارش سیتنا زارع پور، ادامه داد: ما در وزارت ارتباطات به 50 درصد قول خود برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت عمل کرده ایم و زیرساخت ها را فراهم کرده ایم، پس مردم به شایعه ها توجهی نکنند. برای اولین بار در تاریخ ارتباطات کشور، دولت یک‌سوم از درآمد خود از اپراتورهای تلفن همراه را صرف توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری کرده است تا این مسیر تسهیل شود و بدین ترتیب موانع توسط دولت از میان برداشته شد.

وی گفت: اکنون اپراتورهایی که با ما برای تحقق شبکه ملی اطلاعات همکاری می کنند و برای فراهم کردن پوشش بخشی از این 20 میلیون پورت نوری تعهد داده اند، ما پشت آنها ایستاده ایم اما تاکید می کنم که وزارت ارتباطات هیچ تعهدی  ندارد که یک‌سوم سهم درامدی دولت از اپراتورهای تلفن همراه را به خود اپراتورها اختصاص دهد.

زارع پور تاکید کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از پروژه های کلیدی سال 1401 وزارت ارتباطات است و در خصوص پنجره واحد خدمات دولت هوشمند تمامی دستگاه های اجرایی مکلف هستند تا شهریور ماه پنجره واحد خود را راه اندازی کنند و تا مردم از ورود رمزهای مکرر رهایی یابند. در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند احراز هویت یک بار انجام می شود و این پنجره واحد از امروز  با 10 دستگاه به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-05-17 15:14

افزودن دیدگاه جدید