کد مطلب: 

268710

رونمایی از «توکن ریال پست بانک» به منظور تبادل ارزش‌های اقتصادی

توکن ریال پست بانک با نماد IRRP، به عنوان ابزاری که سعی در مدیریت خریدهای خرد دارد و هر کاربر با خرید مقداری از این توکن می‌تواند تراکنش‌های روزمره و خرد خود را انجام دهد، در سومین روز از اینوتکس ۲۰۲۲ رونمایی شد.
 توکن ریال پست بانک

به گزارش سیتنا، محمدامین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکبر قنبرپور، مشاور وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام، در سومین روز از یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) در پارک فناوری پردیس، به نمایندگی از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این نمایشگاه دیدن کردند.

آقامیری و قنبرپور در بدو ورود به این نمایشگاه به غرفه پست بانک ایران رفتند و در حضور آنها و بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک، ابتدا سه تفاهم میان صندوق توسعه فناوری های نوین، شرکت افرا سرمایه دیجیتال و شرکت راهکارهای هوشمند هسته پیراد (پی نت) با پست بانک به امضا رسید و در ادامه از توکن پست بانک ریال رونمایی کردند.

در تفاهم نخست پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین با هدف اعطای تسهیلات به این صندوق، شرکت های دانش بنیان و فناور از محل منابع صندوق توسعه ملی تفاهمنامه همکاری متقابل امضا کردند.

بر اساس این تفاهمنامه شرایط اعطای تسهیلات به صندوق، شرکت های تابعه، پرسنل و شرکت های دانش بنیان و فناور از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک و صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت توسط صندوق به نفع بانک به هدف پوشش ریسک تسهیلات اعتباری فراهم می شود.

همچنین پست بانک ایران برای تامین مالی طرح ها و پروژه های صندوق و شرکت‌های تابعه، طرح‌های بخش خصوصی براساس میانگین شرکت ها و شرکت های دانش بنیان و تولیدی با پذیرش ضمانت نامه تعهد پرداخت صندوق توسعه فناوری های نوین بر اساس سیاست‌ها و ضوابط اعتباری خود از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می‌کند.

ارائه پرداخت حقوق پرسنل صندوق و زیرمجموعه با صدور پست بانک کارت، ضمانت صندوق در بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی معرفی شدگان، قبول ضمانت نامه های صندوق براساس تسهیلات معرفی شده تا سقف 80 درصد سرمایه ثبتی در هر فقره و در مجموع تا 12 برابر سرمایه ثبتی در تعهد امکان پذیر، از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

افتتاح انواع حساب برای صندوق و شرکت های معرفی شده و ارائه خدمات مالی و بانکی، تسهیل در مبادلات ارزی با همکاری صرافی بانک و صرافی پردیسان نوین، صدور انواع ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش بنیان، شرکت های فناوری و شرکت های تولیدی با ضمانت نامه صادره این صندوق بخش دیگری از این تفاهم‌نامه است.

در ادامه مدیرعامل پست بانک و مدیرعامل شرکت افرا سرمایه دیجیتال و با هدف همکاری متقابل برای اعطای تسهیلات بصورت آنلاین به مشتریان ثبت نام شده از طریق پرتال این شرکت قرارداد فی مابین امضا کردند.

بر طبق این تفاهم‌نامه که به مدت یکسال شمسی به امضا طرفین رسید، پست بانک ایران متعهد شد، در فاز اول، اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال بصورت پایلوت برای اعطای تسهیلات در نظر بگیرد که براساس درخواست شرکت و بررسی های بانک قابل تمدید است.

بر اساس این قرارداد، این تسهیلات در قالب تسهیلات مرابحه و حداکثر 300 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 12 و 24 ماه، بصورت غیر مکنایی پرداخت می شود.

احراز هویت و اعتبارسنجی متعهد، ضامن و اخذ مدارک لازم توسط شرکت افرا سرمایه دیجیتال انجام می شود.

 توکن ریال پست بانک

همچنین در قرارداد دیگری، پست بانک ایران با شرکت راهکارهای هوشمند هسته پیراد (پی نت) با هدف ارائه سرویس های بانکی، به فین تک ها، استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان و انواع پلتفرم ها از طریق بانکداری باز و از بستر پلتفرم پلاتو به مشتریان، تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

بر طبق این تفاهم‌نامه که به امضا بهزاد شیری و سمیه بهری ساروقیه مدیران عامل دو طرف و به مدت یکسال به امضا رسیده است، پست بانک ایران، خدمات خود را در قالب API در اختیار پی نت قرار می‌دهد و هزینه ایجاد بستر مورد استفاده جهت تحویل و لینک پشتیبان آن تا مقصد پی نت بر عهده بانک است.

همچنین پی نت موظف است ارتباط امن دو طرفه SSL بین سرور خود و بانک را به صورت دایم برقرار کند و احراز هویت و اهلیت نهادهای ثالث که از خدمات پلتفرم بانکداری باز پی نت استفاده خواهند کرد بر عهده این شرکت بوده و پی نت با تبعیت از سیاست های بانک در چارچوب مدل اهلیت و صلاحیت سنجی مشتریان اختیار ارائه سرویس به آنها را دارد.

بر اساس این گزارش، پی نت متعهد است پنل کاربری پلتفرم پی نت را جهت مدیریت و فعالسازی، غیرفعالسازی سرویس‌ها و دسترسی به اطلاعات مربوط به ،جزئیات تراکنش ها و جزئیات کامل گزارش ها به نحوی که امکان محاسبه کارمزدها و رهگیری تراکنش‌های تحقق یافته را داشته باشد در اختیار بانک قراردهد.

پس از پایان آیین امضای تفاهم‌نامه پست بانک ایران، بهزاد شیری، محمدامین آقامیری و اکبر قنبرپور از توکن ریال پست بانک رونمایی شد.

توکن ریالی پست بانک با نماد IRRP ابزاری است که سعی در مدیریت خریدهای خرد دارد. هر کاربر با خرید مقداری از این توکن می‌تواند تراکنش‌های روزمره و خرد خود را به سادگی و با هزینه بسیار پایین انجام دهد و از فروشگاه‌های متصل به شبکه خرید حضوری و اینترنتی داشته باشند.

در پایان هم از دو کتاب استراتژی بانکداری دیجیتال و اقدامات و برنامه‌های پست بانک ایران در راستای سند تحول دولت مردمی رونمایی شد.

افتتاح باجه بانکی پارک فناوری پردیس با حضور شیری، آقامیری و قنبرپور آخرین برنامه روز سوم نمایشگاه اینوتکس پست بانک ایران بود.

در ادامه حضور در نمایشگاه اینوتکس، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و مشاور وزیر و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام و مدیر عامل پست بانک ایران از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه دیدن کردند. 
نمایشگاه اینوتکس، یک رویدادی در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هرساله توسط پارک فناوری پردیس و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

یازدهمین دوره این نمایشگاه با حضور یکصد استارت‌آپ، شرکت‌های فناور، صندوق‌های جسورانه، ارائه دهندگان خدمات و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-05-14 10:03

افزودن دیدگاه جدید