کد مطلب: 

268523

ورود به حوزه فناوری؛ یکی از اولویت‌های اصلی وزارت علوم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ورود به حوزه فناوری و رسیدن به مرجعیت علمی از جمله اولویت‌های اصلی وزیر علوم است و با توجه به رویکرد دانشگاه‌ها، گام‌های خوبی در راستای تعاملات علمی و جذب دانشجوی خارجی برداشته شده است.
دکتر مرتضی فرخی

به گزارش سیتنا، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل امور مجلس وزارت علوم، فرماندار و نمایندگان شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه های استان مازندران، اساتید و کارمندان و جمعی از محققان و مدیران در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از جامعه دانشگاهی و برگزارکنندگان این مراسم به پاره ای برنامه های تقدیمی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ورود به موضوع فناوری و رسیدن به مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی از جمله برنامه های وزیر علوم، تحقیقات وفناوری بوده است و با توجه به رویکرد دانشگاه ها، گام‌های خوبی در راستای تعاملات علمی و جذب دانشجوی خارجی برداشته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور سامانه نیازها و ایده‌ها (نان) به کمک دانشگاه‌ها با هدف ایجاد طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته راه اندازی شده است که با ایجاد این بانک اطلاعاتی متمرکز زنجیره پژوهش فناوری و نوآوری تکمیل شده و با هدفمند و نیازمحوری کردن بخش مهمی از فعالیت‌های پژوهشی برای رفع نیازهای کشور در مسیر توسعه همه جانبه علمی قرار خواهد گرفت، افزود: با راه اندازی سامانه نان، بیش از ۵۰۰ درخواست در این سامانه بارگذاری شده است و دانشجویان در قالب طرح های پژوهشی، پایان نامه های ارشد و رساله های دکتری، علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، می توانند به حل مشکلات جامعه کمک کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تصریح کرد: با نگاه مهارت محور می‌توانیم کمبود نیروی متخصص جامعه را جبران کنیم و مطابق مأموریت گرا بودن آنها، دانشجویان پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

فرخی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی یک جامعه در گرو ارتباط صنعت و دانشگاه و پیشرفت کشور در عرصه تکنولوژی است، توجه به علوم انسانی را از دیگر برنامه های وزارت علوم برشمرد.

وی با قدردانی از افتخارآفرینی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نظام های رتبه بندی علمی گفت: دستیابی به این رنکینگ های علمی نشان از کار جمعی و دغدغه جمعی دارد و مایه خرسندی است و آنچه حلقه مفقوده مجموعه های آموزشی ماست، موضوع تاثیر علم و فناوری در حوزه حل مسایل جامعه است و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل قدم های خوبی در این زمینه برداشته است و معتقدم این دانشگاه به واسطه تجربه افتخارات و دستاوردهای مهم خود؛ می‌تواند به عنوان یک الگوی خوب برای دانشگاه های وزارت علوم مطرح باشد.

همچنین در پایان این مراسم با قدردانی از دکتر جواد واثقی امیری سرپرست سابق دانشگاه صنعت نوشیروانی بابل، حکم انتصاب دکتر بهرام عزیزالله گنجی به وی اهدا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-08 11:27

افزودن دیدگاه جدید