کد مطلب: 

268381

مخالفت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ممانعت دولت از تأمین برق ماینرها

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید تا زمان تصویب قانون ارزهای دیجیتال، از اختصاص برق به ماینرها ممانعت کند. کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اما، با این مادهٔ بحث‌ برانگیز مخالفت کرده و خواسته است تا پیشنهاد حذف آن از لایحه در صحن علنی مطرح شود.
 سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی

به گزارش سیتنا، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست 11 اردیبهشت ماه سال جاری این کمیسیون در رابطه با تأمین برق ماینرهای ارز دیجیتال گفت: لایحه توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، به‌عنوان کمیسیون فرعی، ارسال شده بود که تعدادی از مواد آن با حضور معاون وزیر صمت بررسی شد. کمیسیون در این نشست به‌طور ویژه روی ماده ۱۶ مربوط به وظیفه دولت برای تأمین برق تولید رمزارزها بحث کرد.

میرتاج‌الدینی در ادامه افزود: این موضوع کاملاً شفاف نشده بود و به موجب این ماده تا زمانی که قانون رمزارزها تصویب نشده، دولت باید از اختصاص برق به فعالیت های رمزارزی ممانعت کند که اعضای کمیسیون با این ماده مخالفت کردند؛ زیرا پیش از این برای بسیاری تعهد ایجاد شده و نیروگاه برقی احداث کرده‌اند، بنابراین اعلام شد که پیشنهاد حذف این ماده در صحن علنی مطرح شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-01 15:36

افزودن دیدگاه جدید