کد مطلب: 

268326

نمایندگان مجلس: مانع‌زدایی قانونی از صنایع مادر، باعث تقویت حلقه‌های بعدی صنعت می‌شود

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقدند: رفع موانع قانونی از پیش روی صنایع مادر همچون فولاد و حمایت از این صنایع که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، باعث رشد و تقویت حلقه‌های بعدی صنعت همچون لوازم خانگی و خودرو می‌شود.
نمایندگان مجلس: مانع‌زدایی قانونی از صنایع مادر، باعث تقویت حلقه‌های بعدی صنعت می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، شرکت فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی کشور است که در حوزه تولید ورق‌های فولادی و با هدف ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، در حال فعالیت است و به عنوان سازمانی جهان تراز بیش از 50 درصد از مصرف فولاد کشور را تولید می‌کند.

با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ به‌عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده و مقام معظم رهبری نیز در سال‌های اخیر تأکید زیادی بر موضوع تولید داشته‌ و از زوایای مختلفی به آن پرداخته‌اند، شرکت فولاد مبارکه در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته‌ تا گام‌های مؤثری برای تحقق این مهم بردارد.

این شرکت در راستای بهبود عملکرد و رضایت و وفاداری هرچه بیشتر مشتریان خود، نقشه استراتژی این شرکت را تا چشم انداز 1403 در قالب اینفوگرافیک مشخص کرده که در ذیل آمده است:

شرکت فولاد مبارکه

واحدهای تولیدی و پشتیبانی این مجموعه عظیم تولیدی از بخش‌های مختلفی چون ناحیه آهن سازی، ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، ناحیه نورد گرم، ناحیه نورد سرد و واحدهای فنی و پشتیبانی تشکیل شده است.

فولاد مبارکه امیدوار به آینده، عزم خود را برای ادامه حرکت توسعه محور بر مبنای دانش جزم کرده و می‌تواند این نوید را به جامعه نخبگان، مدیران و ذینفعان خود بدهد که در آینده‌ای نه‌چندان دور، این شرکت با پیروی از شعار تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، خواهد توانست گام‌های بلند دیگری در مسیر توسعه پایدار خود بردارد و حلقه‌های زنجیره ایجاد ارزش را در پیوند با دانش روز گسترش دهد.

در فروردین ماه سال جاری این شرکت فولادی با تولیدات گسترده توانست رکوردهای جدیدی طی یک ماه برای خود ثبت کند که در ذیل آمده است:

شرکت فولاد مبارکه

تولید 752 هزار و 350 تن آهن اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی

به گزارش سیتنا، صنعتگران فولاد مبارکه موفق شدند با ثبت رکورد تولید ماهیانه در واحد احیا مستقیم شماره ۱ به میزان ۴۸۳ هزار و ۹۳۰ تن و در واحد احیا مستقیم شماره ۲ به میزان ۲۶۸ هزار و ۴۲۰ تن، درمجموع با تولید ۷۵۲ هزار و ۳۵۰ تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی را در تولید ماهیانه ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه رقم بزنند. رکورد پیشین تولید ماهیانه واحد احیا مستقیم شماره ۱ در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ به میزان ۴۸۰ هزار و ۷۰۵ تن، واحد احیا مستقیم ۲ در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به میزان ۲۶۴ هزار و ۴۶۰ تن و درمجموع به میزان ۷۲۹ هزار و ۲۵۴ تن آهن اسفنجی در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود.

تولید 751 هزار و 100 تن تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

فولادگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه سال جاری توانستند از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۱۲ هزار و ۳۶۱ تن تختال که در مهرماه ۱۴۰۰ محقق شده بود عبور کنند.

تولید 504322 تن کلاف گرم در ناحیه نورد گرم

ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه در نخستین ماه از سال جاری موفق شد با تولید ۵۰۴ هزار و ۳۲۲ تن کلاف گرم رکورد تازه‌ای به ثبت برسانند و رکورد قبلی تولید ماهیانه کلاف گرم به میزان ۵۰۰ هزار و ۲۷۲ تن را که در فروردین ۱۳۹۸ رقم خورده بود ارتقا دهند.

شرکت فولاد مبارکه

تولید ۲۰ هزار و 715 تن کلاف سرد در ناحیه نورد سرد

صنعتگران خط اصلاح شماره ۴ خطوط نهایی ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه توانستند با ثبت رکورد تولید ۲۰ هزار و 715 تن کلاف سرد اصلاح شده برای نخستین بار از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، رکورد تولید در این خط را جابه‌جا کنند.

تولید ۱۴۰ هزار و ۳۱ تن کلاف گرم و 133 هزار و 69 تن  آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا

مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در ماه جاری با تولید ۱۴۰ هزار و ۳۱ تن کلاف گرم موفق شدند رکورد تولید ماهیانه را به ثبت رسانده و رکورد قبلی تولید ماهیانه کلاف گرم به میزان ۱۳۱ هزار و ۱۹۰ تن را که در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ محقق شده بود ارتقا دهند.

تقدیر مدیرعامل فولاد مبارکه از صنعتگران این مجموعه در خلق حماسه تولید

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه

به گزارش سیتنا، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در پیامی آورد: با توجه به اعلام شعار سال توسط رهبر انقلاب اسلامی، فولاد مبارکه به‌عنوان مجموعه‌ای هوشمند، پیش از این نام‌گذاری، زیرساخت‌های این موضوع را به‌خوبی فراهم ساخته و با عنایت به ظرفیت‌های موجود و رسالت ذاتی خود به‌عنوان نمونه ملی و موفق بنگاه‌داری، آماده جهش‌هایی با محوریت این شعار است.
نمونه بارز این آمادگی ثبت نزدیک به 30 عنوان رکورد در یک ماه و در شرایطی است که جامعه و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز، تا نیمه فروردین‌ماه عملا در شرایط رکود و تعطیلات عمومی نوروز به سر می‌بردند. این افزایش تولید محصولات و گذر از حدنصاب‌های قبلی با رعایت دقیق و فراتر از استانداردهای زیست‌محیطی، دستاورد شگرفی است که عنوان «حماسه تولید» به شایستگی برازنده آن است و مصداقی از توسعه مداوم کمّی، کیفی و متوازن در وجوه مختلف به شمار می‌رود.

جهادگران فولاد مبارکه، ایران اسلامی را در قله‌های افتخار و ترقی حفظ کنند

در همین حال مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه در پیامی به مناسبت دست‌یابی این شرکت به دستاوردهای جدید در سال جدید عنوان کرد: امید دارم فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی پیشرو و متعالی، پیوسته پیشران و موتور محرکه اقتصاد و شتاب‌دهنده همه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور باشد و جهادگران فولاد مبارکه، ایران اسلامی را در قله‌های افتخار و ترقی حفظ کنند.

اولویت فولاد مبارکه تأمین نیاز داخلی است

به گزارش سیتنا و طبق اعلام قاسم خوشدل‌پور، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه، این شرکت در سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال‌های قبل از آن توانست چندین گرید فولادی جدید را به بازار عرضه کند تا نیاز بازار داخل را به‌خوبی تأمین کرده باشد و صنایع بالادست و پایین‌دست را از واردات قطعات و تجهیزات بی‌نیاز کند. در همین راستا اولویت فولاد مبارکه تأمین نیاز داخلی است، اما قطعا در برخی از حوزه‌های تولیدی، فراتر از نیاز داخل تولید می‌کند و برای صادرات آن‌ها نیز برنامه‌ریزی دارد.

فولاد مبارکه برای بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های موثری برداشته است

شرکت فولاد مبارکه

در همین حال غلامرضا سلیمی، مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه، پیرامون برنامه‌های این مجموعه در سال جاری با توجه به شعار سال، گفته است: در فولاد مبارکه طی سال‌های گذشته با تمرکزی که روی مجموعه اقدامات مبتنی بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه بزرگ صنعتی صورت گرفته، گام‌های بسیار مناسبی برای بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شده و ما در شرکت فولادمبارکه از نام‌گذاری امسال به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» خوشحال هستیم.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که چاره بسیاری از مشکلات کشور نیز تولید است که در شاخه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و حتی تولید علم می‌تواند راهکار مناسبی برای رفع مشکلات و چالش‌های اقتصادی و سیاسی به شمار آید. به این معنا که اگر تمرکز و محور فعالیت‌ تمامی بخش‌های کشور بر تولید باشد، هر آنچه فکر می‌کنیم نیاز کشور است، برای تولید آن گام برخواهیم داشت و با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان گام‌های رو به جلو برداشت.

وی تاکید کرد: شرکت فولادمبارکه از آنجا که یک بنگاه کاملا تولیدی است، هم در سنوات گذشته با نام‌گذاری‌ها و نگرش‌های مقام معظم رهبری در نام‌گذاری‌های سنواتی، دغدغه اصلی خود را بر تولید کیفی و دانش‌پایه قرار داده و هم از حیث تمرکز بر حوزه به‌کارگیری توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشته است.

تقویت شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه باعث راه اندازی حلقه‌های بعدی صنعت می‌شود

رضا تقی‌پور

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معتقد است: رفع موانع قانونی از پیش روی صنایع مادر همچون فولاد که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، باعث راه اندازی حلقه‌های بعدی صنعت همچون لوازم خانگی و خودرو می‌شود.

دکتر «رضا تقی‌پور انوری» نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تقویت تولید داخل در حوزه شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه که راهگشایی برای صنایع دیگر هستند و نحوه اقدامات حمایتی از این شرکت‌ها، گفت: شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه توان اقتصادی قوی دارند، اما همانطور که در شعار سال گذشته هم اعلام شد، موانع قانونی باید پیش روی این صنایع مادر رفع و مانع زدایی شود؛ چراکه این شرکت‌ها نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و باعث راه اندازی حلقه‌های بعدی صنعت همچون لوازم خانگی و خودرو می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: مهمترین اقدام حمایتی، مانع زدایی از مسیر اینگونه شرکت‌هاست و اگر این شرکت‌ها طرح‌های جدیدی برای گسترش ظرفیت خود دارند باید اعلام کنند تا حمایت شوند.

وی در راستای ثبت رکورد جدید در میزان تولید شرکت فولاد مبارکه در فروردین‌ماه سال جاری به خبرنگار سیتنا، گفت: دولت باید از این شرکت‌ها حمایت کند و ما در مجلس نیز قطعا حمایت قانونی می‌کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شرکت‌هایی چون فولاد مبارکه اصفهان پیش تر برای طرح‌های جدید خود مشکلاتی داشتند که از وزیر صمت خواستیم تا این مشکلات رفع شود و محصولات جدید ارائه شود.

تقی‌پور، خاطرنشان کرد: از نظر قوانین و مقررات مشکل خاصی از طرف این مجموعه‌ها به ما منتقل نشده و در سالی که برای توسعه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، یکی از قطب‌های مهم تولید، همین شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های مشابه هستند.

فولاد مبارکه به‌منظور رشد صنایع پایین دستی، تسهیلات در نظر گیرد

 علی جدی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است: با توجه به عملکرد رو به رشد فولاد مبارکه، این شرکت باید برای صنایع پایین دستی تسهیلات در نظر گیرد.

دکتر «علی جدی» نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون عملکرد مثبت شرکت فولاد مبارکه و چگونگی تقویت این شرکت، گفت: با توجه به عملکرد قابل قبول و رو به رشد فولاد مبارکه، این شرکت باید برای صنایع پایین دستی تسهیلات در نظر گیرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: صادرات و واردات شمش بدون دریافت مالیات از شرکت فولاد مبارکه را می‌توان حمایت از این شرکت برشمرد.

مشکلات صنایع مادر همچون فولاد را به صورت تخصصی در مجلس دنبال می‌کنیم

روح الله عباسپور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در بحث قانون‌گذاری که مرتبط با کمیسیون صنایع و معادن در مجلس است، به طور تخصصی مشکلات صنایع مادر همچون فولاد را بررسی می‌کنیم.

«روح الله عباسپور» نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون موفقیت شرکت فولاد در فروردین ماه سال جاری با ثبت رکورد در تولیدات و نقش حمایتی مجلس از این صنایع، گفت: ما حمایت خود را از صنایع کشور به طور کلی انجام می‌دهیم و در بودجه سالیانه، در حوزه مالی تسهیلاتی را برای این صنایع در نظر گرفته ایم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: در بحث قانون‌گذاری که مرتبط با کمیسیون صنایع و معادن در مجلس است، به طور تخصصی مشکلات آنها را بررسی می کنیم تا گره از مشکلات این صنایع این چنینی باز شود.

وی در پایان اشاره کرد: شرکت فولاد مبارکه جنبه دولتی دارد، ما در مجلس، صندوق توسعه ملی را برای حمایت از این صنایع در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری و فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-04-29 15:23

افزودن دیدگاه جدید