کد مطلب: 

268113

ایلان ماسک: زندگی روی مریخ نه لاکچری بلکه خطرناک خواهد بود

مدیرعامل تسلا گفت: ضروری است بر این نکته تاکید کنیم که زندگی در مریخ، به‌ویژه در ابتدا لاکچری نخواهد بود. زندگی در این سیاره خطرناک، پرمحدودیت، سخت و پرمشقت خواهد بود.
 ایلان ماسک

به گزارش سیتنا، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که زندگی در مریخ، حداقل در ابتدا خطرناک خواهد بود. او اذعان داشته که افراد نباید به دنبال زندگی لاکچری در سیاره سرخ باشند، شرایط زندگی در این سیاره دشوار، پرمحدودیت و پرمشقت خواهد بود.

ایلان ماسک تلاش شرکت‌ها برای جذب نیرو در سفر به مریخ را با تبلیغات دهه نخست 1900 برای سفر به جنوبگان با «ارنست شکلتون» مقایسه کرد. البته بررسی‌ها بعدا نشان داد که این تبلیغات اصلا وجود نداشته و ساختگی بوده، اما در این تبلیغات ساختگی از مردم دعوت به عمل آمده بود تا در یک «ماجراجویی پرخطر» شرکت کنند. این تبلیغات ساختگی گفته بود که بازگشت از این سفر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ماسک می‌گوید برای تبلیغ سفر به مریخ هم باید اعلام کرد که ممکن است بازگشتی در کار نباشد. زندگی در مریخ به‌عنوان سیاره‌ای با میانگین دمای منفی 26 درجه سلسیوس بسیار دشوارتر از زندگی در جنوبگان با میانگین دمای منفی 21 درجه سلسیوس خواهد بود.

این سیاره صخره‌ای پر از آتشفشان و دره است، یک سوم زمین گرانش دارد و اتمسفر آن چنان رقیق است که برای انسان‌ها قابل تنفس نیست. بررسی‌ها نشان داده که انسان‌ها بدون تجهیزات ویژه نمی‌توانند بیشتر از چند دقیقه در اتمسفر این سیاره دوام بیاورند.

ایلان ماسک: جامعه باید دوباره تعریف شود

ثروتمندترین فرد جهان گفت امیدوار است کسانی که مریخ را کلونیزه می‌کنند، از این فرصت برای بازتعریف جامعه کمک بگیرند: «فکر می‌کنم این مسئله برای به حداکثر رساندن چرخه عمر احتمالی بشر یا موجودات خودآگاه ضروری است.

تمدن بشری می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله برخورد یک شهاب‌سنگ غول‌پیکر، انفجار آتشفشان‌های بزرگ، تغییرات اقلیمی خطرناک، جنگ جهانی سوم یا هر دلیل دیگری از بین برود.»

ایلان ماسک به اندرسون گفت اسپیس ایکس قیمتی را برای بلیت سفرهای آینده به مریخ تعیین خواهد کرد که برای اکثر مردم نسبتا مقرون به‌صرفه باشد. او قبلا به قیمت احتمالی 100 هزار دلار بابت هر بلیت اشاره کرده بود. این شرکت قصد دارد یک شهر خودکفا در مریخ بسازد، اما ماسک اذعان کرد که احتمالا مدت‌ها قبل از محقق شدن رویایش از دنیا خواهد رفت.

مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین گفت انتظار دارد که اولین پرواز مداری استارشیپ پس از دریافت مجوزهای لازم ظرف چند ماه آینده انجام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-21 09:35

افزودن دیدگاه جدید