کد مطلب: 

267825

برگزاری جلسه‌ معارفه‌ شرکت آسیاتک در بازار بورس؛ عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آسیاتک

جلسه‌ی معارفه‌ی شرکت انتقال داده های آسیاتک در بازار بورس، به منظور تشریح وضعیت مالی و عملیاتی و برنامه‌های آتی این شرکت به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد تا عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آسیاتک (شامل ۱۲ درصد به عموم و ۳ درصد صندوق‌های سرمایه گذاری) در بازار سرمایه انجام شود.
آسیاتک

به گزارش خبرنگار سیتنا، جلسه معارفه “آسیاتک” از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۲ فروردین جهت تشریح برنامه‌های جاری، آتی و وضعیت مالی بصورت مجازی برگزار شد.

 شرکت انتقال داده‌های آسیاتک که برای بسیاری از کاربران اینترنتی نامی آشنا به شمار می‌آید و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت آی تی ایران است به عرضه سهام خود در بورس نزدیک شده است. این بار دوم است که آسیاتک پس از ۵ سال دوباره و این بار با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی در هیات پذیرش بورس مورد قبول قرار گرفته و این شرکت مجددا با همان نماد آسیاتک آماده عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام خود (شامل ۱۲ درصد به عموم و ۳ درصد صندوق‌های سرمایه گذاری) شده است.

آسیاتک حدود ۵ پنج سال قبل با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال، آماده حضور در بورس و عرضه اولیه سهام خود در پاییز یا زمستان سال ۹۶ بود و حتی بعد درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی، ضمن انتشار همه اطلاعات در کدال، اول آبان همان سال اقدام به برگزاری جلسه‌ی معارفه کرد.

برگزاری جلسه‌ معارفه‌ شرکت آسیاتک در بازار بورس؛ عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آسیاتک

بعد از منتفی شدن ادغام آسیاتک با شرکت داده گسترعصر نوین (های وب) در آبان ۹۶ و عدم عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در فرصت ۶ ماهه، پذیرش این شرکت هم لغو و مقرر شده بود تا فرایند پذیرش و درج نماد مجددا” در سال ۹۷ انجام شود، اما به دلیل عدم تمایل مدیران شرکت این رویداد رخ نداد. حال پس از حدود پنج سال آسیاتک آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام است.

برگزاری جلسه‌ معارفه‌ شرکت آسیاتک در بازار بورس؛ عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آسیاتک

در این جلسه، محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک با حضور در این جلسه‌ نسبت به تشریح برنامه‌های جاری، آتی و وضعیت فنی و مالی این شرکت اقدام کرد و در ادامه‌ی این جلسه تنی چند از مدیران ارشد این شرکت نیز نسبت به تشریح برنامه ها و اقدامات پیش رو اقدام کردند.

محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک گفت: «آسیاتک از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در زمینه خصوصی‌سازی در کشور شروع کرده و سرآغاز ورود فناوری بر بستر سیم مسی و تلفن ثابت بوده است. میزان مصرف اینترنت روزانه، بدون تلاش ما به‌عنوان بازیگر حوزه برای توسعه، روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و امروزه اینترنت به تمام زوایای زندگی افراد و کسب‌وکارها  نفوذ پیدا کرده است. متناسب با افزایش اهمیت اینترنت در زندگی مردم، زیرساخت‌های اینترنت هم باید توسعه پیدا کند و نسل‌های آن دائماً به‌روز شود که برنامه‌ریزی‌های آسیاتک هم بر همین مبناست.

یوسفی‌زاده با اشاره به سرویس‌های آسیاتک بیان کرد: آسیاتک شامل سه خدمت اصلی است که  ADSL ،TDLTE و سرویس‌های بی‌سیم را دربر می‌گیرد. آسیاتک همچنین برنامه‌های توسعه‌ فیبر نوری را که آینده صنعت هستند، دنبال می‌کند. اکنون در حال مذاکره برای فراهم‌کردن شرایط استفاده از فیبرنوری هستیم. این اتفاق از ارائه خدمات جزیره‌ای جلوگیری می‌کند و تمامی خدمات به‌صورت  یکپارچه ارائه خواهند شد.

برگزاری جلسه‌ معارفه‌ شرکت آسیاتک در بازار بورس؛ عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آسیاتک

یوسفی‌زاده تأکید کرد: در حال حاضر آسیاتک شرایطی را ایجاد کرده که تمام نقاط ADSL ،VDSL ،Fttx ،TDLTE را به‌ یک شبکه منسجم و متمرکز متصل کند. تمام اینها به زیرساخت‌های جدید نیاز دارد که پیش از این فقط در کشورهای اروپایی و آمریکایی نگهداری می‌شدند، اما آسیاتک از سال ۱۳۹۱ سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های مذکور را آغاز کرد تا میزبان دیتاهای داخل کشور باشد.

به گفته او، دیتاسنتر کاربردهای متفاوتی دارد که مشاهده سایت کدال و دسترسی به بانک‌ها کوچک‌ترین تراکنش‌های دیتاسنتر است و تبادل صوتی و ویدئویی به‌صورت لایو با حضور هزاران نفر، از بخش‌های پرترافیکش محسوب می‌شوند. آسیاتک برنامه‌ریزی برای توسعه سرویس‌های مذکور را در امیدنامه بیان کرده است.

او با اشاره به گزارش ارزش‌گذاری گفت: زمانی که می‌گوییم نسبت خدمات اینترنت‌مان نسبت به خدمات آی‌تی کاهش پیدا کرده، یعنی نسل نویی از خدمات را پیاده‌سازی کرده‌ایم؛ خدماتی که تمام بخش‌های امنیت پلتفرم، نگهداری و بک‌آپ دیتاها را در یک پرتال به مشتریان ارائه می‌دهد. مشتریان بزرگ دولتی و خصوصی‌‌ بسیاری هم داریم و می‌دانیم این رویکرد سهم بازار زیادی در پی خواهد داشت.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (5 رای)
سیتنا 5
2022-04-11 16:12

افزودن دیدگاه جدید