کد مطلب: 

267162

هشدار پلیس فتا پیرامون فروشگاه‌های مجازی در ایام پایانی سال

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: توصیه ما به شهروندان در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین و بخصوص سایت‌های آگهی واسط این است که حتما پرداخت حضوری در محل را انتخاب کرده و پس از دریافت کالا و حصول اطمینان از صحت آن، پرداخت وجه را انجام دهید.
هشدار پلیس فتا پیرامون فروشگاه‌های مجازی در ایام پایانی سال

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ 45 میلیون ریال، رسیدگی به این پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که پس از ثبت سفارش دو قلم لوازم خانگی و واریز وجه نقد به عنوان بیعانه به حساب فروشنده، پس ازگذشت چند روز هیچ کالایی برای خریدار ارسال نشد و فروشنده نیز پاسخگوی تلفن او نبوده است. که پس از اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل کلاهبرداری شناسائی شد.

سرهنگ سلطان آبادی بیان داشت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد متهم اقدام به ایجاد یک فروشگاه مجازی جعلی نموده و پس از دریافت هزینه کالا از مشتریان، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی گفت:  توصیه ما به شهروندان در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین و بخصوص سایت‌های آگهی واسط این است که حتما پرداخت حضوری در محل را انتخاب کرده و پس از دریافت کالا و حصول اطمینان از صحت آن، پرداخت وجه را انجام دهید.

سرهنگ سلطان آبادی خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-03-17 10:08

افزودن دیدگاه جدید