کد مطلب: 

266821

نقش مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در شرایط کنونی، حوزه فناوری اطلاعات نیازمند هم‌افزایی هر چه بیشتر جهت ارائه و به ثبت رساندن تجربه‌های موفق با حداکثر کارایی است و پیروزمندی دولت در توسعه شبکه ملی اطلاعات منوط به ارائه خدمات توسط بخش خصوصی با همراهی و نظارت دولت است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

به گزارش سیتنا، محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در یازدهمین نشست تخصصی «طراحی و تدوین مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات» که با محوریت فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات برگزار شد، بیان داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران دارای چهار گونه برنامه حمایتی و مشارکتی از بخش خصوصی است که در این زمینه می‌توان به تسهیلات بند الف تبصره 18 اشاره کرد. این طرح دارای شش محور توسعه اشتغال در کسب و کارهای حوزه فاوا از جمله توسعه پلتفرم‌ها، توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات و آموزش، توانمندسازی و کاریابی نیروی انسانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و با هدف اشتغال‌زایی، اعتباری حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. حمایت از ارایه خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات شرکت‌های ارایه دهنده خدمات به اکوسیستم نوآفرینی کشور (بوم ‌واره) نیز از دیگر گونه‌های حمایت از بخش خصوصی است که بیشتر حوزه استارتاپی را مورد هدف قرار می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات ابراز داشت: در وضعیت کنونی، تقویت و شفافیت نظام تنظیم گری حوزه فناوری اطلاعات نقش قابل توجهی را در جذب سرمایه‌گذاری و نیز مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات ایفا می‌کند که این وظیفه در دولت سیزدهم به سازمان فناوری اطلاعات ایران سپرده شده است.

خوانساری با تاکید بر این که بسترسازی برای توسعه خدمات متنوع هوشمند مورد نیاز آحاد مردم توسط بخش خصوصی و ارائه یکپارچه کلیه خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه ملی خدمات، خلاصه‌ بخشی از تکالیف سازمان فناوری اطلاعات ایران است، گفت: در حوزه خدمات شبکه ملی اطلاعات، چگونگی تعرفه‌گذاری یا اقتصادی کردن سرمایه‌گذاری از نظام پهنای باند گرفته تا ارایه خدمات پایه، از جمله اصلی‌ترین موضوعاتی است که باعث ترغیب بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بخش خدمات شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

وی افزود: در شرایط کنونی، حوزه فناوری اطلاعات نیازمند هم‌افزایی هر چه بیشتر جهت ارایه و به ثبت رساندن تجربه‌های موفق با حداکثر کارایی است و پیروزمندی دولت در توسعه شبکه ملی اطلاعات منوط به ارایه خدمات توسط بخش خصوصی با همراهی و نظارت دولت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-07 12:13

افزودن دیدگاه جدید