کد مطلب: 

266071

سقوط هفت پله‌ای ایران در سرعت اینترنت همراه

در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی «اسپید تست» از لحاظ میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه، ایران با سرعت دانلود ۳۴.۵۹ مگابیت بر ثانیه و با هفت رتبه سقوط در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (آذرماه ۱۴۰۰) نسبت به ماه پیش از آن، در جایگاه ۷۹ از میان ۱۳۸ کشور قرار گرفت.
سقوط هفت پله‌ای ایران در سرعت اینترنت همراه

به گزارش سیتنا، شاخص جهانی «اسپید تست» که با بررسی سرعت اینترنت سیار و ثابت در کشورهای مختلف سراسر جهان به‌طور ماهانه آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کند، نشان می‌دهد که امارات متحده عربی با میانگین سرعت دانلود اینترنت سیار ۳۰۲.۴۳ مگابیت بر ثانیه، در دسامبر ۲۰۲۱ همچون ماه پیش از آن در صدر این رده‌بندی ایستاده است. پس از امارات در این رده‌بندی که ۱۳۸ کشور را شامل می‌شود، کره‌جنوبی (۲۲۷.۹۹)، قطر (۲۱۳.۰۹)، کویت (۱۸۸.۷۴) و چین (۱۸۳.۹۵) در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند (سرعت‌های بارگیری براساس مگابیت بر ثانیه).

ایران با میانگین سرعت بارگیری ۳۴.۵۹ مگابیت بر ثانیه در اینترنت سیار، با هفت رتبه سقوط در رده ۷۹ و در رده‌بندی سرعت بارگیری اینترنت ثابت، با میانگین ۲۲.۹۵ مگابیت بر ثانیه، در جایگاه ۱۳۵ از میان ۱۷۸ کشور قرار گرفته است.

براساس این گزارش، ایران در ماه دسامبر نسبت به ماه پیش از آن، در جدول سرعت اینترنت ثابت، چهار رتبه صعود کرده است. با توجه به گزارش‌های فراوانی که در ماه‌های اخیر در مورد کاهش سرعت اینترنت خانگی و ثابت منتشر شده است، به نظر می‌رسد این صعود چهار پله‌ای نه به‌دلیل افزایش سرعت اینترنت ثابت ایران، که احتمالا به‌‌علت کاهش بیشتر سرعت در تعدادی از کشورهای با زیرساخت‌های اینترنتی مشابه ایران باشد.

در رده‌بندی کشورها از لحاظ میانگین سرعت بارگیری اینترنت ثابت در ماه دسامبر ۲۰۲۱، موناکو (۲۸۸.۴۷)، سنگاپور (۲۶۱.۱۶)، هنگ‌کنگ (۲۵۹.۹)، شیلی (۲۵۳.۶۱) و سوئیس (۲۳۷.۸۹)، پنج رده نخست را درمیان ۱۷۸ کشور مورد بررسی کسب کردند.              

به گزارش «اسپید تست»، میانگین سرعت بارگیری (دانلود) اینترنت سیار در جهان، با طی روندی صعودی طی سال گذشته، از ۴۷.۲ مگابیت بر ثانیه در ماه دسامبر ۲۰۲۰، در دسامبر ۲۰۲۱ به ۷۱.۲۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. میانگین سرعت بارگذاری (آپلود) اینترنت سیار در جهان نیز در همین فاصله یک‌ساله، از ۱۲.۶۷ به ۱۴.۰۸ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

براساس این گزارش، میانگین سرعت بارگیری اینترنت ثابت در جهان، از دسامبر ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ از ۹۴.۹۲ به ۱۲۳.۸۷ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. میانگین سرعت بارگذاری اینترنت ثابت در جهان نیز در همین فاصله یک‌ساله، از ۵۰.۸۵ به ۶۸.۸۷ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (3 رای)
سیتنا 1
2022-02-09 21:34

افزودن دیدگاه جدید