کد مطلب: 

266038

وزیر ارتباطات از بهبود کیفیت و سرعت شبکه تلفن همراه خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به دلیل اینکه فرکانس‌های انتقال صوت و داده منابع خدادادی اما محدودی هستند. اصرار داریم شبکه فیبرنوری را به عنوان منبع شبه-نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم عزیز و شریف کشورمان را برآورده کند.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در پست اینستاگرامی نوشت:

فرکانس‌هایی که برای انتقال صوت و داده در ارتباطات سیار استفاده می شوند، منابع خدادادی اما محدودی هستند.

به همین دلیل نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که توسعه ظرفیت انتقال داده از طریق شبکه تلفن همراه تا بی‌نهایت باشد و به همین دلیل اصرار داریم شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه-نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم عزیز و شریف کشورمان را برآورده کند.

بخشی از محدوده فرکانسی که تاکنون در اختیار اپراتورهای همراه قرار نگرفته بود، باند فرکانسی ۲۳۰۰ است.

افزودن این لایه باند فرکانسی اقدامی تکمیلی برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات تلفن همراه است که از20بهمن ماه سال جاری به تدریج به ۱۸۰۰ سایت شبکه 4G ایرانسل اضافه خواهد شد و ظرفیت شبکه این اپراتور را روزانه تا ۱۰۰۰ ترابایت در مراکز استانها افزایش خواهد داد.

امیدوارم که دیگر اپراتورها هم به سرعت استفاده از این محدوده فرکانسی را آغاز کنند.

گام‌های فنی لازم برای بهبود کیفیت و سرعت شبکه تلفن همراه یک به یک در حال تکمیل است که گزارش آن را محضر مردم شریف ایران ارائه خواهم کرد.

عیسی زارع پور

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-02-09 08:50

افزودن دیدگاه جدید