کد مطلب: 

265843

رونمایی از طرح کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز +تصاویر

«آیین رونمایی از طرح کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز» در محل سالن همایش‌های دانشگاه خاتم، در حال برگزاری است.
مدیریت هوشمند کنتورهای گاز

به گزارش خبرنگار سیتنا، «آیین رونمایی از طرح کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز» با حضور مدیران ارشد بانک پاسارگاد، هلدینگ فناپ، فناپ زیرساخت، صندوق سرمایه گذاری نفت و سایر اعضای کنسرسیوم مشتمل بر شرکت‌های کنتورسازی اکباتان، اتصال صنعت میانه و ایرانسل و همچنین مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران در محل سالن همایش‌های دانشگاه خاتم، در حال برگزاری است.

پیش‌تر محسن ابوئی مهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آئین رونمایی پلتفرم کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز که روز چهارشنبه هفته جاری 13 بهمن ماه برگزار می شود، گفت: در اواخر سال 1396 شرکت ملی گاز طی اعلام فراخوانی، کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز را به شرکت‌ها پیشنهاد داد.

رئیس هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه (ESM) ، اظهار کرد: تفاوت هوشمندسازی کنتورهای گاز با کنتورهای برق و آب در این است که دراین پروژه به دلیل استانداردهای بالای حفاظتی و امنیتی و در دسترس نبودن برق  و ... ناچار هستیم از بسترهای ارتباطی مبتنی بر IoT استفاده کنیم و امکان استفاده از شبکه های موجود موبایلی که در سایر حوزه های اندازه گیری استفاده میشود تقریبا وجود ندارد.

ابوئی مهریزی، ادامه داد: ما از اوایل سال 1397، طی تفاهم نامه همکاری با شرکت کنترل گاز اکباتان که در همدان واقع است و بسترارتباطی NB-IoT  شبکه ایرانسل، کار مشترک را آغاز کردیم.

رئیس هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه (ESM) ، بیان کرد: در حال حاضر  مشارکت چهارجانبه ای شکل گرفته است  که مابین شرکت اتصال صنعت میانه (ESM) ، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریا (فناپ)، شرکت کنترل گاز اکباتان و شرکت ایرانسل وجود دارد و این مجموعه تلاش میکند اکوسیستم هوشمند سازی در بخش اندازه گیری را به بهترین شکل پیاده سازی و راه را برای ورود به سایر ورتیکالها باز نماید .

وی، گفت: شرکت فناپ زیرساخت به عنوان مجری و برگزار کننده این آیین در صدد است تا علاوه بر ارائه توانمندی این مشارکت ،  با ایجاد همگرایی بین بازیگران این حوزه زمینه را برای عملیاتی سازی این پروژه ملی فراهم نماید .

ابوئی، تاکید کرد: مراسم آئین رونمایی از پلتفرم کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گازدر روز چهارشنبه 13 بهمن ماه سال جاری با حضورجمعی از مسوولین، مدیران و کارشناسان در محل دانشگاه خاتم برگزار می‌شود و طی این مراسم، از محصول این مشارکت چهارجانبه که آزمایشهای آن نیز با موفقیت انجام شده است، رونمایی خواهد شد.

وی در پایان افزود: در این مراسم اعلام می‌کنیم که این مشارکت چهار جانبه آمادگی دارد که پس از تایید شرکت ملی گاز، که مشتری نهایی آن است، محصول کنتورهای هوشمند گاز را در سطح مشترکین مورد نظر کارفرما ارائه نماید.

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.2 (5 رای)
سیتنا 1
2022-02-02 13:57

افزودن دیدگاه جدید