کد مطلب: 

265411

الزام سنجش میزان کارایی اینترنت در روستاها

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح USO گفت: آزمایش‌های کاربردی برای اینترنت روستاها با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص انجام، تا میزان کارایی اینترنت در هر منطقه به صورت دقیق بررسی شود.
ایرج روحی

به گزارش سیتنا، ایرج روحی مجری طرح توسعه ارتباطات در مناطق روستایی در جلسه شورای اداری مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان ضمن اشاره به برنامه های استانی و توسعه اتصال روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات، هدف از سفرهای استانی را تعیین وضعیت پروژه های ارتباطی و نیز مشاهدات میدانی نزدیک، به منظور برنامه ریزی در رابطه با وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات فنی با حضور تیم های کارشناسی از وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات هر استان و اپراتورهای ارتباطی نظیر "های وب"، در محل ادارات کل استان ها، برای بررسی وضعیت ارتباطی و اینترنت روستاهای هر استان، اتصال همه روستاها به شبکه ملی اطلاعات را از مهم ترین برنامه های این دوره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه توسعه ارتباطات روستایی را یک طرح ملی دانست که به منظور تسریع و تسهیل در عملیاتی شدن آن باید علاوه بر متولیان اصلی حوزه ارتباطات، دستگاه‌های مختلف نیز به صورت مدون در انجام آن نقش آفرینی کنند، تا اثرات اتصال به شبکه ملی اطلاعات در روستا، برای اهالی هر منطقه قابل لمس و متمایز باشد.

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت های بالای استان ها اشاره کرد و افزود: لازم است در مورد اینترنت روستاها، تست‌های کاربردی با استفاده از نرم افزارهای مخصوص انجام گیرد، تا میزان کارایی اینترنت درهر منطقه به صورت دقیق بررسی شود؛ همچنین در مورد اینترنت پر سرعت(ADSL) که از دغدغه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می آید، ضروری است برنامه ریزی های دقیق تر و جامع تری صورت گیرد.

علی دلگیر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی نیز در این جلسه، ضمن ارائه گزارش جامعی از وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تاکید بر ذکر شاخص های مختلف ارتباطی، گفت: استان خراسان رضوی، به برکت حضور مرقد مطهر امام هشتم، یکی از مهمترین استان های کشورمان بوده که دومین کلان شهر و بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به وضعیت روستاهای استان خراسان رضوی گفت: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان 3281 روستا است، که در حال حاضر، بالغ بر 85 درصد از روستاهای خراسان رضوی دارای پوشش تلفن همراه بوده و بالای 77 درصد از روستاها نیز، به اینترنت پر سرعت متصل هستند.

دلگیر در ادامه افزود: برنامه این اداره کل، گسترش عدالت ارتباطی و دسترسی سریع و آسان همه شهروندان به فناوری های نوین بوده و متصل کردن همه روستاهای استان به اینترنت پر سرعت و گسترش فناوری اطلاعات در سطح استان از اهم اهداف استانی ما است.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه، مدیران ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان و نیز اپراتورهای تلفن همراه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود، نقطه نظرات خود را در مورد مشکلات موجود بیان کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2022-01-19 09:01

افزودن دیدگاه جدید