کد مطلب: 

265248

در نخستین قدم نظام پلکانی برق از بهمن تغییر خواهد کرد+فیلم

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از اجرای نظام جدید تعرفه‌گذاری برق از ابتدای بهمن ماه امسال خبر داد.
غلامعلی رخشانی مهر

به گزارش سیتنا، غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، با بیان اینکه نظام جدید تعرفه گذاری برق از ابتدای بهمن ماه امسال اجرایی خواهد شد گفت: با اجرایی شدن تعرفه‌های جدید برق، نظام پلکانی تغییر می‌کند و برای کل کشور بیشتر از چهار پله از قبیل پله الگوی مصرف و پائین‌تر از آن، پله الگوی مصرف تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف، پله ۱.۵ برابر الگوی مصرف تا دو برابر الگوی مصرف و پله از دو برابر الگوی مصرف به بالا نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: الگوی مصرف در ماه‌های سرد سال برای همه کشور یکسان و ۲۰۰ کیلو وات ساعت تعیین شده، اما در تابستان این الگو‌ها تغییر می‌کنند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه آنچه تغییر کرده نوع محاسبات و قیمت برق است اظهار داشت: آن دسته از هموطنانی که زیر الگو، مصرف می‌کنند قیمت برای آن‌ها مطلقا تغییر نمی‌کند و همان قیمت‌های قبلی است ضمن آنکه از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند شد، اما قیمت برق برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند دو برابر می‌شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه تا کنون برای ۳۸۰ هزار مشترک، کنتور هوشمند نصب شده است گفت: قرار است تا سه سال آینده برای ۳۷ میلیون مشترک برق، کنتور هوشمند نصب کنیم و برای همیشه پرونده کنتور‌های دیجیتال و الکترومکانیکی معمولی جمع شود.

وی اذعان داشت: کنتور‌های هوشمند موجب محدود کردن مصرف بی رویه مشترکان پر مصرف می‌شود و قرائت آن از راه دور است و با این کنتور‌ها می‌توانیم اطلاعات مصرف را هر دو ساعت در اختیار مشترکان قرار دهیم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-01-13 10:06

افزودن دیدگاه جدید