کد مطلب: 

264924

هوشمندسازی شناسنامه سلامت خودرو

در طرح هوشمندسازی شناسنامه سلامت خودرو، قابلیت تعمیر و نگهداری هوشمند انواع خودرو از طریق وارد کردن اطلاعات فنی خودرو، خدمات تعمیراتی و سرویس‌های دوره‌ای، اطلاعات مربوط به بازه‌های زمانی دریافت این خدمات و اطلاعات جامع مربوط به تعویض قطعات مصرفی خودرو وجود خواهد داشت.
خودرو

به گزارش سیتنا، یکی از حوزه‌های مهم و قابل توجه در حمل و نقل، تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه است. در حال حاضر این مهم برای بیشتر خودروهای کشور به صورت سنتی و پس از خرابی قطعه صورت می‌گیرد که خسارات ناشی از آن هدررفت بالایی از سرمایه‌ها را در بر می‌گیرد.

این در حالی است که در عصر حاضر توسعه فناوری‌های هوشمندسازی مبتنی بر شبکه و همچنین بهینه‌سازی و حل مشکلات موجود در جوامع از طریق تحلیل داده یک امر طبیعی و مورد نیاز است که به طور پیوسته در حوزه‌های صنعتی مختلف از جمله حمل و نقل نهادینه شده است.

در این طرح، قابلیت تعمیر و نگهداری هوشمند انواع خودرو از طریق وارد کردن اطلاعات فنی خودرو، خدمات تعمیراتی و سرویس‌های دوره‌ای، اطلاعات مربوط به بازه‌های زمانی دریافت این خدمات و اطلاعات جامع مربوط به تعویض قطعات مصرفی خودرو وجود خواهد داشت.

اطلاعات خودروها و زمان تعویض قطعات آنها از طریق تعمیرکاران و یا صاحبان خودرو وارد سامانه می‎شود. به این ترتیب قابلیت ارزیابی وضعیت خودرو و ارسال هشدار در مورد انواع خدمات و قطعات بر اساس بازه‌های زمانی و یا مسافت‌ طی شده برای راننده وجود دارد.

این امر موجب عدم از کارافتادگی خودرو در حین رانندگی و مشکلات ناشی از آن می‌شود. از طرفی با استفاده از این طرح، جذابیت استفاده از خدمات تعمیرکاران مجرب فراهم شده است که موجب افزایش کیفیت خدمات تعمیر و نگهداری خودرو خواهد شد.

با اجرای این طرح و توسعه کاربری آن در بین عموم جامعه پلتفرمی شکل می‌گیرد که در آینده هر خودرو شناسنامه سلامت منحصربفرد خود را خواهد داشت و سوابق آن در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-01-02 14:32

افزودن دیدگاه جدید