کد مطلب: 

264560

توجه وزارت صمت به شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش ارزبری، حمایت از ساخت داخل، توجه به شرکتهای دانش بنیان و حمایت از جوانان متخصص و توانمند در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان مهمترین رویکردها و اهداف وزارت مطبوع خود اعلام کرد.
سیدرضا فاطمی امین

به گزارش سیتنا، سیدرضا فاطمی امین در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ناحیه نوآوری شریف با اشاره به مدنظر قرار گرفتن شاخص دانش بنیان بودن در انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز امسال، بر استفاده شرکتهای فناور و دانش بنیان از ظرفیت صادرات به کشورهای همسایه تاکید کرد.

وزیر صمت ارتباط گیری کسب و کارهای فناورانه با شرکتهای متناظر خود در دیگر کشورها را نیز به عنوان یک اولویت مطرح کرد و گفت: در ساختار جدید و یکپارچه وزارت صمت توجه به رشته فعالیت های صنعتی مغفول مانده و رویکرد صادراتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

شایان ذکراست وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ناحیه نوآوری شریف بازدید به عمل آورد.

فاطمی امین در بازدید از این نمایشگاه از نزدیک در جریان مهمترین دستاوردهای فناورانه در ناحیه نوآوری شریف قرار گرفت.

این نمایشگاه به همت دانشگاه صنعتی شریف و پارک علم و فناوری در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه شرکتهای دانش بنیان و فناور و پژوهشکده شهید رجایی دانشگاه صنعتی شریف در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این دستاوردها در حوزه بومی سازی قطعات داخلی موتور سیکلت، باتری های پک لیتیوم یون هوشمند، مبدل های حرارتی،طراحی ، ساخت و مونتاژ توربو اکسپندر، واحدهای جداسازی هوا و الکتروموتور کولر آبی می باشند.

سیستمهای انتقال نوری، سیستمهای تصفیه آب، سیستمهای اندازه گیری، دوچرخه های برقی ساخت دانش بنیان داخل، خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی سیالات حفاری، میزبانی وب سرویس‌و مهندسی مواد و شیمی نیز از دیگر توانمندی ها ودستاوردهایی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

عرضه دستاوردها در تولید کامپاندهای صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، الکتریکی، لوله و اتصالات، محصولات زیست پلیمر، سامانه های انرژی، صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی،کشاورزی، ضدعفونی و شیمیایی از دیگر بخش های نمایشگاه است.

این نمایشگاه با نگاه بومی سازی قطعات و تجهیزات با استفاده از فناوری های نوین و رویکرد دانش بنیان و علم محور در محل دانشگاه صنعتی شریف برقرار شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-12-22 12:04

افزودن دیدگاه جدید