کد مطلب: 

263503

کلاهبرداری با ترفند جمع آوری کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان هرمزگان

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین افراد سود جو با عنوان " جمع آوری کمک‌های نقدی با شگرد یاری رساندن به مردم زلزله‌زده هرمزگان در فضای مجازی " را نخورید.
سرهنگ رامین پاشایی

به گزارش سیتنا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از تله کلاهبرداران با عنوان " جمع آوری کمک های نقدی با شگرد یاری رساندن به مردم زلزله زده هرمزگان در فضای مجازی " خبر داد و اظهار داشت : بیش از 100 کارگروه ویژه در پلیس فتا سراسر کشور در این خصوص تشکیل شده است .

این مقام مسئول گفت : بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی مشخص شده است  عده ای افراد کلاهبردار با هدف " جمع آوری کمک های نقدی به جهت یاری رساندن به هموطنان آسیب دیده " با اعلام شماره حساب های مشخص مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

سرهنگ رامین پاشایی از تشکیل بیش از 100 کارگروه ویژه در پلیس فتا سراسر کشور در این خصوص خبر داد و تصریح کرد : هر گونه اقدام کلاهبرداری و مجرمانه در این حوزه  توسط کارشناسان پلیس سایبری مورد رصد قرار می گیرد و با مجرمان برابر قانون برخورد انتظامی و قضایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  در ادوار گذشته هم شاهد وقوع اینگونه جرایم بوده ایم که افراد کلاهبردار با جعل عنوان افراد مشهور و شناخته شده به خصوص چهره های نامی ورزشکاران و با انتساب خود به نهادها و سازمان های ذی ربط  با اعلام شماره حساب های شخصی پس از جمع آوری کمک های نقدی اقدام به کلاهبرداری های مالی و عدم اختصاص وجوه دریافتی به حساب آسیب دیدگان می نمودند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن تاکید بر اینکه  پرونده های قضایی متعددی نیز بر علیه مرتکبان اینگونه جرایم تشکیل شده است به عموم مردم توصیه کرد : در صورت تمایل به اهداء کمک های نقدی و یا غیر نقدی به مردم آسیب دیده صرفا موضوع را از طریق سایت های رسمی و مراجع قانونی که مجوزهای لازم را دارند و نام و مشخصات آنها و شماره حساب های آنها از طریق رسانه های ملی و خبرگزاری ها ی معتبر اطلاع رسانی می شود اقدام نمایند.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز به هیچ عنوان فریب افراد سود جو و کلاهبردار در این حوزه را نخورند و در صورت مشاهده با موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تماس 096380 به جهت پیگیری به پلیس فتا منعکس نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-17 13:30

افزودن دیدگاه جدید