کد مطلب: 

263280

توییتی که یک پنجم ثروت ایلان ماسک را بر باد داد

انتشار یک نظرسنجی در قالب یک توئیت توسط ایلان ماسک باعث شد تا تنها ظرف دو روز یک پنجم کل ثروتش را از دست بدهد.
توییتی که یک پنجم ثروت ایلان ماسک را بر باد داد

به گزارش سیتنا به نقل از راشاتودی، منتشر کردن یک نظرسنجی در قالب یک توئیت توسط ایلان ماسک که هم اکنون ثروتمندترین فرد جهان به شمار می‌رود باعث شد تا فقط ظرف دو روز ۵۰ میلیارد دلار معادل یک پنجم کل ثروتش را از دست بدهد.

از آنجا که بخش قابل توجهی از ماسک را سهام شرکت تسلا تشکیل می‌دهد، ریزش ارزش سهام تسلا که اتفاقا تقصیر خود ماسک بود برای ۵۰ میلیارد دلار آب خورده است.

ماسک چند روز پیش در توئیتر یک نظطرسنجی گذاشته بود و از کاربران خواسته بود تا نظر خود را درباره فروش ۱۰ درصد سهام شرکت تسلا با بله یا خیر عنوان کنند. انتشار این توئیت و نتیجه آن که پاسخ بله با مشارکت ۳.۵ میلیون کاربر بود باعث شد تا نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش سهام تسلا به باد رود. این بدترین روزهایی بود که شرکت تسلا طی یک سال گذشته تجربه کرده است.

فقط در روز سه شنبه ارزش سهام تسلا ۱۲ درصد ریخت و در روز چهارشنبه هم ۴.۸ درصد کاهش یافته بود.

ماسک گفته بود که به نتیجه این نظرسنجی عمل خواهد کرد و بازار و بسیاری از سهامداران فکر می‌کنند که به زودی ایلان ماسک می‌خواهد نزدیک ۲۰ میلیارد دلار از سهام تسلای خود را در بازار عرضه کند.

نکته اصلی اینجاست که ایلان ماسک باید حدود ۱۵ میلیارد دلار مالیات به خاطر عملیات اختیار معامله پرداخت کند.

ناگفته نماند که همین چند روز پیش برای نخستین بار ارزش سهام تسلا از یک تریلیون دلار عبور کرده بود و دارایی‌های ایلان ماسک را به ۲۸۸ میلیارد دلار رسانده بود.

این نخستین بار نیست که توئیت‌های ماسک باعث می‌شود وی و تسلا میلیاردی ضرر کنند. به عنوان مثال سه شنبه هفته پیش وی در توئیتر نسبت به به نتیجه رسیدن سفارش فروش صد هزار خودروی تسلا به شرکت کرایه خودروی هرتز اعلام تردید کرده بود که این مسأله باعث شد تا سهام تسلا ۴ درصد برسد. با این حال اما ارزش سهام تسلا نسبت به ابتدای سال هنوز ۴۵ درصد بالاتر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-11-10 17:04

افزودن دیدگاه جدید