کد مطلب: 

263040

ببینید | ثنایی: سازمان تنظیم مقررات باید جایگاه واقعی‌اش در حوزه‌ی ICT را به دست آورد

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگویی ویدئویی، انتظارات بخشی از صنعت ارتباطات کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت سیزدهم را مطرح کرد.
ببینید | ثنایی: سازمان تنظیم مقررات باید جایگاه واقعی‌اش در حوزه‌ی ICT را به دست آورد

دکتر اسماعیل ثنایی، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران طی گفت‌وگویی ویدئویی به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی عملکرد سازمان تنظیم مقررات در دولت دوازدهم و پیشنهادها برای اصلاح عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم پاسخ داد و به سرفصل‌های ذیل اشاره کرد:

1. سازمان تنظیم مقررات باید جایگاه واقعی خود را در حوزه ICT به دست آورد، به خصوص در طرح صیانت از کاربران در مجازی این جایگاه باید تاثیرگذارتر باشد.
2. پیرامون مسئولیت‌های انجام نشده در حوزه تخصیص فرکانس که حامل بحث‌های انحصاری است، سازمان تنظیم مقررات باید با سازمان صداوسیما یکپارچه شود و راجع به اختلاف فرکانس 800 مگاهرتز مذاکره کند تا گام مهمی برای فضای اپراتورهای موبایل و مخصوصا نسل پنجم برداشته شود.
3. شکستن انحصار در فضای اپراتورهای ثابت به رشد سازمان تنظیم مقررات کمک خواهد کرد.
4. صدور پروانه نه فقط برای کسب درآمد، بلکه بر اساس نیازهای فناورانه باشد.
5. سازمان باید خود را با فضای جهانی و ITU به‌روز کند و با استاندارهای جدید وفق دهد تا وارد نسل‌های بعدی رگولاتوری شود.
6. به‌جای بخش CT تمرکز عمده بر IT باشد و در فضای تکنولوژِی مثل اینترنت اشیا، بلاک‌چین و ... سازمان تنظیم مقررات باید با جدیت وارد شود.
7. موانع ترخیص کالا از لحاظ تست کالا که بر عهده سازمان تنظیم مقررات است به حداقل برسد و برای برخی برندهای برتر این موانع حذف گردد.

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

در ادامه فایل ویدئویی سخنان دکتر ثنایی را ببینید:

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 1
2021-11-03 15:36

افزودن دیدگاه جدید