کد مطلب: 

263007

تالار پشتی: سامانه جامع تجارت، گلوگاه واردات و صادرات است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت سامانه جامع تجارت به عنوان گلوگاه واردات و صادرات تاکید کرد.
عزت الله اکبری تالار پشتی

به گزارش سیتنا، عزت الله اکبری تالار پشتی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعضای شورای معاونین وزارت صمت که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: موضوع سامانه جامع تجارت بسیار مهم است، این سامانه گلوگاه واردات و صادرات می‌باشد.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت تهاتر، حرکت در راستای برون‌سپاری و حمایت همه جانبه از بخش خصوصی نیز تاکید کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت موضوع اکتشاف به خصوص اکتشافات عمقی در بخش معدن، ادامه داد: اکتشافات عمقی در دنیا نقش مهمی را ایفا می کنند که در این حوزه نیز وزارت صمت برنامه‌های خوبی دارد.

اکبری تالار پشتی بر راه اندازی پروژه های ترانزیتی برای اتصال به بازارهای جهانی تاکید کرد و افزود: برای تحقق اهداف صادراتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رییس جمهور و وزیر صمت می باشد ترانزیت نقش حائز اهمیتی دارد که در این حوزه هماهنگی فرابخشی و بین دستگاهی ضرورت دارد.

وی در خصوص صنعت خودروسازی نیز بیان کرد: مشکل اصلی صنعت خودروسازی ساختار است، ساختارها باید درست شود و به سمت رقابتی شدن پیش برویم، البته در این حوزه سهم دولت و بخش خصوصی نیز باید تعیین گردد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین کاهش نقش واقعی دلار در اقتصاد ایران را مورد تاکید قرار داد. گفتنی است در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در خصوص ارائه الگو و برنامه جدید مدیریت بازار وزارت صمت پرداختند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-11-02 13:37

افزودن دیدگاه جدید