کد مطلب: 

262896

۵۱ روستای آذربایجان غربی ظرف دو ماه به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد

مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و مجری طرح USO گفت: بر اساس بررسی‌های فنی صورت گرفته مقرر شد ۵۱ روستای آذربایجان غربی ظرف دو ماه و ۱۶ روستا ظرف چهار ماه و ۳۱ روستا ظرف شش ماه با ارتقاء تکنولوژی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
اینترنت پرسرعت

به گزارش سیتنا، ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و مجری طرح USO در پایان سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی و بازدید از روستاهای شهرستان بوکان گفت: برنامه پوشش اینترنت روستایی تمام روستاهای استان آذربایجان غربی باید در سه فاز اجرایی شده و برخی از روستاهای شهرستان‌های بوکان، تکاب و شاهین‌دژ باید کار ویژه‌ای انجام شود.

روحی در نشست بررسی زیرساخت‌های ارتباطی و دیتای روستاهای آذربایجان غربی که با حضور مقامات ارشد مخابرات ایران برگزار شد، گفت: از ۵۲۶ روستای استان که فاقد هرگونه پوشش اینترنتی است برنامه ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت جدید ۳۳۵ روستا به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده است که تاکنون ۱۸۰ روستا به اینترنت پهن باند متصل شده و ۹۸ روستای مصوب جلسه در سه فاز دو، چهار و شش‌ماهه اجرایی می‌شود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های فنی صورت گرفته مقرر شد ۵۱ روستا ظرف دو ماه و ۱۶ روستا ظرف چهار ماه و ۳۱ روستا ظرف شش ماه با ارتقاء تکنولوژی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت پوشش اینترنت روستاهای استان گفت: به‌رغم توسعه چشم‌گیر ارتباطات روستایی، آذربایجان غربی از آمار متوسط کشوری در بحث توسعه اینترنت روستایی پایین‌تر است و نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی با اشاره به کوهستانی و صعب‌العبور بودن استان و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و الزام به استفاده از فضای مجازی برای بحث‌های آموزش، خدمات بانکی، بهداشتی، کشاورزی و سایر ابعاد زندگی در مناطق دور افتاده و روستایی درخواست کرد الباقی روستاهای استان در اسرع وقت در برنامه پوشش اینترنت روستایی طرح USO اپراتورهای ارتباطی قرار گیرد.

پیش‌ازاین نشست مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرحUSO باهدف بررسی وضعیت ارتباطی مناطق روستایی و دور افتاده شهرستان بوکان، به همراه سرپرست اداره کل امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، مدیرکل ارتباطات استان، نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بوکان و مدیریت مخابرات منطقه بازدید میدانی از این مناطق داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-10-30 15:51

افزودن دیدگاه جدید