کد مطلب: 

261935

فیروزآبادی: باید بسیج مردم در فضای مجازی برای جهاد تبیین شکل گیرد

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، گفت: آنچه که مسلم است در فضای مجازی برخلاف فضای رسانه های جمعی که قبلا وجود داشت و ارتباط یک طرفه بود، مخاطب فعال و ارتباط شبکه ای است که این خصوصیات فضای مجازی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
فیروزآبادی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای روشنگری گفت: مقام معظم رهبری همه جوان ها را به خصوص در سال های اخیر خطاب قرار دادند تا در این جنگ نرمی که از ویژگی های دهه های اخیر است از امکان و فرصتی که برای آحاد ملت وجود دارد و می توانند در سطح جهانی مخاطب گزینی کنند برای روشنگری و تبیین استفاده کنند.

وی با اشاره به این که فضای مجازی پوشش جهانی دارد و مخاطب در آن فعال است و می تواند مخاطب گزینی کند، افزود: تعبیرات مقام معظم رهبری در این حوزه قبلا با عناوین «جنگ نرم» و «آتش به اختیار فرهنگی» مطرح شده و به این معناست که همه موظف هستند تا در جهاد تبیین و توضیح گری مشارکت کنند و با تعبیر ایشان به جهاد، نوعی وظیفه شرعی بر گردن مومنین ایجاد شده تا در این فضا فعال و هوشیار باشند.

دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: آنچه که مسلم است در فضای مجازی برخلاف فضای رسانه های جمعی که قبلا وجود داشت و ارتباط یک طرفه بود، مخاطب فعال و ارتباط شبکه ای است که این خصوصیات فضای مجازی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان این که در تبیین مسائل امروزه بهتر است که هر طبقه و صنفی مخاطب خود را در آن طبقه و صنف با توجه به ویژگی های آن طبقه (سنی، اجتماعی، فرهنگی و ...) داشته باشد و برهمین اساس به طور مثال دانش آموزان باید دانش آموزان و معلمان باید معلمان را خطاب قرار دهند.

دکتر فیروزآبادی با تاکید بر این که جهاد تبیین نباید باعث کوتاهی مسئولیت مسئولان آن فضا در انجام تکالیفشان شود، تصریح کرد: در این فضا ما قابلیت این را داریم که همه به تکلیف تبیین گری در این فضا بپردازند و خوشبختانه آمارهایی که از میزان ضریب نفوذ کاربران فضای مجازی در کشور وجود دارد نشان دهنده آن است که ما همه طبقات اجتماعی مان به اندازه بسیار خوبی و حتی در سطح کشورهای توسعه یافته در این فضا فعال هستند.

وی درخصوص وظیفه مسئولان در خصوص انجام این جهاد افزود: وظیفه ماست تا به طرق مختلف همچون افزایش سطح سواد فضای مجازی در جامعه کمک کنیم تا مردم برای انجام تکالیفی که از سوی بزرگان در این حوزه مطرح می شود کنشگری فعال داشته باشند و تولید محتوا کرده و مخاطب گزینی و مخاطب یابی کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که در فضای مجازی شبکه های اجتماعی بسیاری با سرمایه گذاری های بیگانگان و ده ها شبکه تلویزیونی ملت ایران را مورد آماج مطالب شبهه افکن و دلسرد کننده قرار می دهند گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه مردمی که در فضای مجازی؛ در این فضای زیست بوم جدید، زندگی می کنند نه به صورت یک فعالیت تشکیلاتی و سازمان یافته بلکه به صورت شبکه ای و به میزان دانش، زمان بندی و شرایطی که دارند حضور یافته و فعال باشند و اجازه ندهند تا انتخاب شوند بلکه گزینش کننده مطالب و کانال ها و وبسایت ها باشند و در هر شبکه ای که حضور یافتند وظیفه ملی و شرعی خود را که همانا فعال بودن است به انجام برسانند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ملت عزیز ایران توانستند در این حوزه فعالیت خوبی بر روی به خصوص سکوهای خارجی که در کشور فعال است داشته باشند تا جایی که این سکوها مجبور به حذف برنامه ها، کاربران و حتی برخی از مطالب کاربران ایرانی شدند که این ها همه نشاندهنده توفیقاتی است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال های اخیر بدست آمده است.

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-04 10:02

افزودن دیدگاه جدید