کد مطلب: 

261652

دهنوی: بدهی دولت به بانک ملی به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که بدهی دولت به بانک ملی به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، این یعنی دولت‌های پیشین، از «هیچ» پول خلق کرده و مابه‌ازای آن چیزی تحویل نداده‌اند.
سید محسن دهنوی

به گزارش سیتنا، سید محسن دهنوی در توئیت‌هایی آورده است:

شجاعت سید احسان خاندوزی در انتشار صورت‌های مالی بانک ملی که سال‌ها به تاریکخانه‌ای جهت عدم ارزیابی عملکرد این بانک بدل شده بود، ستودنی است. پوشاندن ضعف عملکرد سیستم بانکی با عدم ارائه اطلاعات مانند پنهان‌کردن زباله‌های خانه در زیر فرش است. از آقای وزیر می‌خواهم پیرو وعده خودش روند انتشار این اطلاعات در مورد سایر شرکت‌های دولتی ادامه یابد. بررسی روند نسبت کفایت سرمایه بانک‌های دولتی، مطالبات مشکوک‌الوصول و نکول تسهیلات اعطایی به دولت و ... بیان‌گر فقدان حکمرانی صحیح بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی بر این بخش از اقتصاد ایران است.

قریب به ۸۶ درصد تسهیلات اعطایی بانک ملی به بخش دولتی نکول شده است. بدهی دولت به بانک ملی به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این یعنی دولت‌های پیشین، از «هیچ» پول خلق کرده و مابه‌ازای آن چیزی تحویل نداده‌اند.

تا وقتی دست مدیران بانک‌ها زیر ساطور دولت است نمی‌توان انتظار بازپرداخت این تسهیلات را داشت. ایجاد تغییرات و تصمیم‌گیری‌های فوری، ضروری است. اکنون زمان برخورد با بانیان وضع موجود فرا رسیده؛ نه‌این‌که «معاون فعلی امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی» در سمت جدیدی منصوب شود.

سید محسن دهنوی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-26 11:10

افزودن دیدگاه جدید