کد مطلب: 

261227

نژاددادگر: دولت باید سند راهبردی به روز در خصوص صادرات داشته باشد

عضو هیات مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: تسهیل در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه لایه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات امری کاملا ضروری است.
 فریبرز نژاددادگر

به گزارش سیتنا، فریبرز نژاددادگر در رویداد خودنمایی زنجیره تامین داخلی که امروز ۲۵ شهریورماه، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: صادرات و تعاملات بین المللی، زمینه ساز رسوب دانش و ارتقای سطح استاندارد محصولات و خدمات خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه ذینعان باید مسئولیت‌شان در سند راهبردی مشخص شود، گفت: اعضای اتحادیه با حمایت معنوی دولت، آمادگی کامل خود را برای بومی سازی و ارائه خدمات مهندسی در شبکه‌ملی اطلاعات دارند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات، در عین حال بیان کرد: تسهیل در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه لایه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات امری کاملا ضروری است.

 فریبرز نژاددادگر

نژاددادگر بیان کرد: باور اتحادیه بر این است که ما مشکلات فراوانی را پیش روی صادرات داشته و داریم که امیدواریم دولت جدید و وزیر ICT فعلی به عنوان متولی برنامه‌های حوزه ICT بخشی از آن‌ها را مرتفع سازند و ما نیز این آمادگی را داریم که در کنار سایر تشکل ها، با این برنامه‌ها هم‌راستا و همراهی کنیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با بیان اینکه دولت باید سند راهبردی به روز در خصوص صادرات داشته باشد، بر تجمیع توانمندی‌های تشکل‌ها در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.

 تسهیل در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه لایه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات امری کاملا ضروری است.

بر اساس این گزارش در این رویداد به تشریح شبکه ملی اطلاعات، راهبردها و برنامه اقدام پرداخته شد.

نقش کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس، رویکرد پژوهشگاه فاوا در راستای برنامه های شبکه ملی اطلاعات، نقش کمیسیون‌های تخصصی فاوا و‌تحول دیجیتال، نقش تشکل‌های خصوصی فاوا، ظرفیت شرکت های داخلی، نقش آزمایشگاه های فنی ابزاری، نقش شبکه علمی کشور از دیگر مواردی است که در این رویداد پیرامون آنها صحبت شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-16 12:17

افزودن دیدگاه جدید