کد مطلب: 

259623

جزئیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی (فایل PDF)

سیتنا پیش نویس طرح قانون «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که در تاریخ 26 تیرماه سال جاری منتشر شده است را منتشر می‌کند.
جزئیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی (فایل PDF)

به گزارش سیتنا، در جلسه غیرعلنی امروز (ششم مردادماه 1400) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با 121 رای موافق به اصل 85 شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت دادند و طرح برای تصویب به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد تا پس از تایید کمیسیون مربوطه به شورای نگهبان ارسال شود.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»

سیتنا پیش نویس طرح قانون «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که در تاریخ 26 تیرماه سال جاری منتشر شده است را جهت بررسی دقیق و ارائه اظهارنظرهای کارشناسانه توسط موافقان و مخالفان منتشر می‌کند.

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.4 (24 رای)
سیتنا 1
2021-07-28 17:58

افزودن دیدگاه جدید