کد مطلب: 

259420

سرقت یک ترابایت از اطلاعات شرکت نفت آرامکو عربستان در حمله سایبری

یک ترابایت از اطلاعات شرکت نفت عربستان سعودی "آرامکو" به سرقت رفته است. هکرها خواستار دریافت ۵۰ میلیون دلار شده‌اند. عربستان گفته است که اطلاعات از طریق یک شرکت پیمانکار زیرمجموعه آرامکو به سرقت رفته است.
سرقت یک ترابایت از اطلاعات شرکت نفت آرامکو عربستان در حمله سایبری

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، درخواست ۵۰ میلیون دلار باج برای پاک کردن اطلاعات به سرقت رفته؛ گروهی ناشناس موفق شده‌اند با ارسال یک باج‌افزار به اطلاعات شرکت آرامکو دسترسی یابند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) با انتشار گزارشی از دبی، از حمله سایبری به شرکت آرامکو خبر داده است.

مسئولان عربستان اعلام کرده‌اند که اطلاعات از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آرامکو به بیرون درز کرده است. این در حالی است که شرکت آرامکو نام این پیمانکار را فاش نکرده است.

یکی از مسئولان شرکت آرامکو به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته است که آن‌ها ضمن تایید به سرقت رفتن بخشی از اطلاعات خود تاکید دارند که این اطلاعات مسروقه هیچ تاثیری بر عملکرد این شرکت نداشته و این شرکت همچنان از امنیت سایبری بسیار بالایی برخوردار است.

این در حالی است که آسوشیتدپرس در گزارش خود به اطلاعات به‌دست‌آورده در "دارک نت" اشاره کرده که بر اساس آن یک ترابایت (هزار گیگابایت) از اطلاعات آرامکو به سرقت رفته است.

این نخستین باری نیست که شرکت آرامکو هدف یک حمله سایبری قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۲ نیز ویروسی به نام شامون رایانه‌های این شرکت را فلج کرده بود. در آن هنگام، آرامکو ناگزیر به خاموش کردن شبکه خود شده و بیش از ۳۰ هزار دستگاه کامپیوتر خود را نابود کرده بود.

ارزش شرکت نفتی آرامکو در حدود ۱۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و یکی از غول‌های مالی جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-22 15:36

افزودن دیدگاه جدید