کد مطلب: 

259240

گزارش آگهی/ چگونه خرید سرور اختصاصی باعث امنیت بیشتر می شود؟

سرور اختصاصی به عنوان یکی از گسترده ترین و پرکاربردترین سرورهای میزبان، برای وب سایت های پربازدید و بزرگ صورت می گیرد؛ این Dedicated Server ها با سرعت بسیار بالای خود، گزینه مناسبی در جهت بهبود عملکرد سایت و افزایش زمان بارگذاری صفحات بوده و به عنوان عاملی مهم و اثربخش، در کنترل و امنیت سایت و داده های آن شناخته می شوند.
گزارش آگهی/ چگونه خرید سرور اختصاصی باعث امنیت بیشتر می شود؟

خرید سرور اختصاصی، از آنجایی که مسئله امنیت برای هر وب سایت، به ویژه سایت های دارای اطلاعات مهم و محرمانه امری حیاتی محسوب می شود؛ بنابراین محافظت دربرابر خطرات احتمالی از دست رفتن و یا سرقت داده بسیار حائز اهمیت بوده است. درواقع معنای امنیت می-تواند تفسیرهای مختلفی و متفاوتی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه عملکرد سرورهای اختصاصی در ایجاد امنیت برای حفظ داده های وب سایت و جنبه های مختلف آن بپردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونگی برقراری امنیت توسط سرور اختصاصی برای ایمنی داده ها

براساس مطالبی که پیشتر به آن اشاره کردیم، مسئله برقراری امنیت و دسترسی آسان به داده ها در بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، امری مهم و ضروری محسوب میشود. قبل از پرداختن به چگونگی امنیت ایجاد شده در حفظ داده های وبسایت توسط سرور اختصاصی، برای درک بهتر مطلب لازم است به چند سوال پاسخ داده شود که آیا دسترسی به دادها به صورت آنلاین امکان پذیر است؟ آیا نسخه پشتیبان برای سهولت دسترسی در جای مناسبی ذخیره شده است؟ آیا دادهها با هدف حفاظت، محدود و قفل شده اند؟ به طورکلی پاسخ تمامی سوالات، در برقرای امنیت وبسایت و روشهای حفاظت از دادهها نهفته است. 
شما به عنوان صاحب یک تجارت و کسب و کار، برای ایمن نگه داشتن اطلاعات سایت خود باید یک روش مطمئن امنیتی مناسب را انتخاب نمایید. برای تداوم تجارت و جلوگیری از فاجعه از دست رفتن اطلاعات، بهترین انتخاب خرید سرور اختصاصی می باشند. این سرورها با ویژگی منحصر به فرد محافظتی خود، با دو روش اصلی امنیت فیزیکی و امنیت سروری محافظت لازم را برای ایمن نگه داشتن کسب و کار شما را ارائه خواهند داد.

گزارش آگهی/ چگونه خرید سرور اختصاصی باعث امنیت بیشتر می شود؟

امنیت فیزیکی ایجاد شده توسط سرور اختصاصی

خرید سرور اختصاصی به دلیل اینکه به یک سرویس گیرنده اختصاصی، تخصیص داده شده است؛ امنیت لازم را از طریق امکان قرارگیری دستگاه های اضافی، مانند فایروال های سخت افزاری و یا ips(سیستم های تشخیص و جلوگیری از نفوذ) در راستای اتصال شما فراهم میآورند. لازم به ذکر است که استفاده از این دستگا ها برای سرور و میزبان اشتراکی، به دلیل ایجاد تداخل در ترافیک و بازدید مشتریان دیگر مجاز نمیباشد. سرورهای اختصاصی به شما این امکان را می دهند تا بدون ایجاد خطر برای دیگران، ضمن افزایش نظارت بر ترافیک سایت، امنیت سرور و داده های ارائه شده به مشتری را به بهترین شکل ممکن بالا ببرید. امنیت ایجاد شده توسط سرورهای اختصاصی به لحاظ فیزیکی، به چند شکل دیگر نیز صورت می پذیرد که مزایای استفاده از آن را در ادامه مطلب شرح می دهیم.

1. امکان محدود کردن دسترسی فیزیکی به سرور:
محدود کردن دسترسی فیزیکی به سرور اختصاصی، از ایجاد حادثه با کابل های برق و شبکه برق، جلوگیری به عمل می آورد. همچنین در حالی که تمامی مراکز داده امکان دسترسی کارکنان را محدود کرده است، داشتن کابین قفل شده به عنوان یک لایه محافظتی برای سرورهای اختصاصی، خیال شما را از بابت امنیت و عدم دسترسی دیگران به دستگاه و سرور را راحت میسازد. این لایه حفاظتی به شما کمک می کند تا در صورت قطع خدمات به صورت تصادفی، دادهها را حفظ نمایید. لازم به ذکر است که در محیط های مشترک مانند سرورهای خصوصی مجازی(vps) که با هم در خوشه های وب ساخته می شوند؛ این قابلیت باعث محدود شدن توانایی قرار دادن یک میزبان، در داخل یک کابین قفل شده می شود.

2. جلوگیری از ایجاد وقفه:
با استفاده از چندین سرور در چند مکان فیزیکی، به راحتی میتوانید از دست رفتن اطلاعات و داده ها را از سرور اختصاصی جلوگیری به عمل بیاورید. سرورهای اختصاصی با اجازه و امکان استفاده از سرورهای متفاوت در تمام بخشهای مختلف و مرکز داده، حداکثر حفاظت از داده ها را دربرابر خاموشی و اتفاقات برنامه ریزی نشده فراهم می سازد.

3. تنظیمات سفارشی:
یک سرور اختصاصی ویندوز یا لینوکس، امکان ایجاد رویکردی داده محور را فراهم میسازد. سادهترین روش تغییر پیکربندی سرور، نصب دیسک سخت افزاری raid1 است که از داده های شما محافظت مینماید. علاوه بر این با دیسک های جدیدتر raid5 و raid6 می توانید خلاقیت بیشتری را برای برابری داده های توزیع شده داشته باشید. همچنین قفل کردن سرور با سخت افزارها امکان دسترسی بدافزار و ویروس به داده ها را به حداقل می رساند.

گزارش آگهی/ چگونه خرید سرور اختصاصی باعث امنیت بیشتر می شود؟

کنترل داده ها به روش امنیت سروری توسط سرور اختصاصی

قابلیت سفارشی سازی سرور اختصاصی ایران یا خارج، در مقایسه با سرورهای اشتراکی یا مجازی یک ویژگی منحصر به فرد و بینظیر محسوب میشود. لازم به ذکر است که این سفارشی سازی به شما امکان می-دهد تا سرور خود را مطابق با امنیت لازم برای اطمینان از محافظت داده ها و اطلاعات کسب و کارتان تنظیم نمایید. جداسازی دادهها از سایر مشتریها، امکان ایجاد رمز عبور قوی برای جلوگیری از دستبرد داده ها( احراز هویت چند عاملی) و امکان اسکن و تست منظم از دیگر قابلیت های امنیتی سروری ایجاد شده برای حفاظت و امنیت از داده ها و اطلاعات، توسط سرورهای اختصاصی محسوب می شود.

جمع بندی و کلام آخر

سرور اختصاصی به عنوان یک سرور میزبان پرسرعت، برای وبسایت های بزرگ با ترافیک بالا گزینه بسیار مناسبی به جهت بالا بردن سرعت صفحات وب و کنترل وبسایت، در بسیاری از مشاغل و کسب و کارها خواهد بود.خرید سرور اختصاصی ویندوز یا لینوکس بر اساس مسئله امنیت و محافظت از داده ها و اطلاعات موجود در وب سایت های مختلف، به ویژه سایت های دارای اطلاعات مهم و محرمانه، امری حیاتی و ضروری محسوب می-شود. سرورهای اختصاصی ، با کیفیت و سرعت بالای خود امنیت داده ها و اطلاعات وب سایت شما کاربران گرامی را به دو صورت فیزیکی و سروری تامین خواهند کرد و با عملکرد و مزایای بی شمار مانند سفارشی سازی، قفل داده ها و استفاده از سخت افزارها امکان ایجاد رویکردی داده محور را برای وب سایت شما فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (17 رای)
سیتنا 3
2021-07-17 11:33

افزودن دیدگاه جدید