کد مطلب: 

258830

محسن هاشمی‌: هدف اصلی هوشمندسازی، بهبود حکمرانی شهری بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: هوشمندسازی یکی از رویکردهای مهم شورای پنجم بوده که البته شهرداران در دوره‌های مختلف به این موضوع توجه داشته‌اند.
هدف اصلی هوشمندسازی، بهبود حکمرانی شهری بوده است

به گزارش سیتنا، محسن هاشمی‌ رفسنجانی، در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش «تهران هوشمند» به شرح محورهای تحول دیجیتال، خدمات دیجیتال و شهرهای هوشمند در دوران کرونا و پساکرونا پرداخت و گفت: کمتر از یک ماه تا پایان مدیریت شهری این دوره باقی مانده و این همایش فرصت مناسبی برای تحلیل و بررسی عملکرد مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی است.

وی افزود: هوشمندسازی یکی از رویکردهای مهم شورای پنجم بوده که البته شهرداران در دوره‌های مختلف به این موضوع توجه داشته‌اند. بحث هوشمندسازی شاید پنجاه سال در شهرداری تهران عمر دارد و حتی از سال‌های قبل از انقلاب پرداختن به آن آغاز شده.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جرقه‌ هوشمندسازی با موضوعاتی مثل أمور پرسنلی و حقوق و دستمزد در شهرداری شکل گرفت گفت: در سال‌های گذشته سازمان برنامه و بودجه موضوع هوشمندسازی را تشویق می‌کردند. البته کارشناسان، امکانات، تجهیزات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای وقت از خارج از کشور می‌آمد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه هوشمندسازی به تدریج جای خود را در شهرداری تهران باز کرد. هدف اصلی هوشمندسازی، بهبود حکمرانی شهری بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش بهر‌ه‌وری، کاهش نارضایتی‌ها، تسریع و تسهیل ارائه خدمات، مبارزه با فساد و تبعیض و رانت باید در روند هوشمندسازی و در قالب بهبود حکمرانی دیده شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هوشمندسازی ابزاری بسیار قوی برای رسیدن به اهداف مذکور است ادامه داد: اگر از هوشمندسازی به درستی استفاده شود علاوه بر ارائه خدمات پرسرعت و راحت با سطح رضایت بالا می‌توان در زمینه مبارزه با فسادهای مختلف نیز توفیق داشت.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در بعضی دستگاه‌ها هوشمندسازی به یک ویترین که عمق چندانی ندارد تبدیل شده است، تاکید کرد: در شهرداری تهران سعی بر این بوده که هوشمندسازی به نحوی باشد که ضمن ارائه یک ویترین درخور به عنوان یک حکمرانی شهری مناسب، عمق و پیشینه خوبی نیز در آن وجود داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: نرم‌افزار تهران من توانست میلیون‌ها تهرانی را به استفاده از این سامانه وادارد که رضایت نسبی از آن نیز وجود دارد. آن‌چه در تهران انجام شده علاوه بر این‌که ویترینی برای پایتخت بوده به الگویی برای شهرهای دیگر تبدیل شده و کاربرد بین المللی هم داشته است.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه این هوشمندسازی منجر به شفاف سازی نیز شده است گفت: امکان نظارت و کنترل بر مدیریت شهری نیز با این فرآیند افزایش یافته و خود به خود مراجعه حضوری شهروندان را حذف کرده است. این موضوع در بحث‌هایی از جمله کرونا، رفت و آمد، آلودگی هوا و مسائل محیط زیست نیز تاثیرگذار بوده است.

هاشمی رفسنجانی گفت: در مورد مردم و حتی ارتباط ما با جهان خارج مشکل ویژه‌ای وجود دارد که به آن سیاه‌چالگی تهران می‌گویند؛ این مشکل عمدتا به علت تحریم‌ها به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در پی این مشکلات موانع زیادی بر سر راه مسافران، تاجران و حتی فعالیتهای اداری قرار گرفته است که ما در این زمینه دچار مشکل شده‌ایم و برخی آن را سیاه‌چالگی تهران نامیده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: دولت جدید باید به این موضوع بپردازد تا در حوزه توریسم موضوع سیاه چالگی حل شود.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مطالبات شورای شهر از این تشکیلات در زمینه‌های مربوط به آلودگی هوا، ترافیک، پسماند و سایر حوزه ها آغاز شده و بعضا به نتایجی دست یافته‌ایم که قابل تحسین است.

وی در پایان گفت: در مجموع باید از شهردار تهران و تیم شهرداری و همه کسانی که نقش موثری در ساماندهی و آرامش شهر انجام دادند تشکر کنیم. امید داریم با این همایش نقش موثری بر کل کشور داشته باشیم و همچنین با هوشمندسازی تهران را از سیاه چالگی نجات دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-05 15:58

افزودن دیدگاه جدید